Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

حادثه پلاسکو باید جدی گرفته شود/ ایران در بحران 6 ساله سوریه نقش کلیدی داشت


امام جمعه ابرکوه گفت: حادثه غمبار پلاسکو هشداری برای ضرورت ایمن سازی بناها و ساختمان ها است، که تمامی نهادهای حاکمیتی بدون کمترین ملاحظه، باید اهمیت موضوع را جدّی بگیرند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، امروز در خطبه های نماز ضمن تسلیت به خانواده های جانباخگان حادثه دردناک پلاسکو، اظهار کرد: این حادثه گرچه غمبار بود، اما جلوه زیبای ایثار و فداکاری ملت ایران بویژه آتش نشانان را در انظار ناظرین داخلی و خارجی مجسّم کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: امّا هشدار و پیام این ماجرا، ضرورت ایمن سازی بناها و ساختمان ها است، که تمامی نهادهای حاکمیتی اعم از اجرائی، قضائی و تقنینی باید به نوعی بدون کمترین ملاحظه، اهمیت موضوع را جدّی بگیرند.


ایران در بحران 6 ساله سوریه نقش کلیدی داشت
حسینی با اشاره به توافق اجلاس مشترک ایران، روسیه و ترکیه بر استمرار آتش بس در سوریه، گفت: این اجلاس که بر ساز و کار نظارتی، حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت و استقلال سوریه تأکید دارد، یک پیروزی سیاسی برای جبهه مقاومت محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه این اجلاس سه جانبه بود، اما نقش اصلی این بازی بین المللی در جهت بازگرداندن، تثبیت امنیت و آرامش مردم سوریه را جمهوری اسلامی ایران ایفا و مبارزه با صد هزار تروریسم از 82 کشور جهان را هدایت کرد.

خطیب جمعه ابرکوه بیان کرد: ایران؛ در بحران 6 ساله سوریه که ساخته مثلث شوم غربی، عبری و عربی با کارگردانی آمریکای جنایتکار بود، توانست با زعامت صادقانه و مقتدرانه ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله، حضور میدانی در سوریه داشته باشد و در رفع شّر تروریسم و اربابانشان نقش اصلی و کلیدی را ایفا کند.


ایجاد تمدّن اسلامی آرمانی ترین شعار انقلاب است
حسینی اذعان کرد: با نزدیک شدن به دوازده بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) به کشور و نکوداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: انقلابی که با ویژگی مردمی، اسلامی و رهبری دینی شکل گرفت و با وحدت کلمه پیروز شد و به لطف خدا استمرار یافت.

وی تصریح کرد: 12 بهمن تا 22 بهمن به عنوان ایام الله دهه فجر نقطه اوج انقلاب است که در پنج مرحله اهداف انقلاب برای ملت لحاظ شد. اولین مرحله ایجاد فرایند پیروزی شکوهمند ملت ایران در مقابل رژیم منحوس پهلوی بود.

این مقام مسئول ادامه داد: دومین مرحله آن دوم حفظ و تثبیت انقلاب و ایجاد نظام اسلامی؛ که در آن قانون اساسی که منشور اصلی و محوری نظام است، تدوین و ارکان جامعه اسلامی مهندسی شد، سومین مرحله نیز ایجاد دولت اسلامی و کارگزاران حکومت است.

حسینی گفت: مرحله چهارم انقلاب ایجاد کشور اسلامی است، که استقرار عدالت، رفع ظلم و تبعیض و فقر، کسب عزّت حقیقی برای مردم، ارتقاء جایگاه بین المللی کشور، اجرا شدن احکام و حدود الهی، از شاخصه های آن است.

وی تاکید کرد: مرحله نهائی انقلاب ایجاد تمدّن اسلامی در جهان اسلام است و این در حقیقت آرمانی ترین شعار انقلاب است که امیدواریم به لطف خدا، همت ملت و هدایت رهبری محقق شود.


جوانان ایرانی در تحریم ها ثابت کردند که ما می توانیم
امام جمعه در پایان با یادآوری 14 بهمن روز فن آوری فضائی گفت: فن آوری فضائی که محصول تلاش دانشمندان جوان و اندیشمندان ایرانی است، موجب اعتبار کشور، شاخص درون زائی و پیشرفت انقلاب است، که به رغم هزاران دسیسه، سنگ اندازی و تحریم، جوانان ما به خود باوری برسند و به دوست و دشمن ((ما می توانیم)) را تفهیم کنند و نشان دهند که هوافضا می تواند بستری جهت توسعه کشور باشد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد