Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

همزمان با روز ابرکوه انجام می شود

حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع) به سمت مسجد بیرون در ابرکوه


مردم ابرکوه 17 آبان را با حضور در آیینی باشکوه، خاطره سالروز ورود هشتمین امام شیعیان امام رضا(ع) به ابرکوه را گرامی می دارند.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با سالروز سفر پر افتخار هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، به دارالسعاده ابرکوه آیین سالروز این واقعه عظیم، با حرکت کاروان نمادین آن حضرت در شهرستان ابرکوه که به نام «روز ابرکوه» ثبت شده است، برگزار می شود.

این کاروان ساعت 14:30 فردا  مسیر میدان امام حسین علیه السلام را با چاووش خوانی و حرکتی نمادین طی کرده و وارد منزلگاه آن امام رئوف در مسجد بیرون این شهر می شود.

این مراسم باشکوه به همت هیات مکتب الرضا(ع) و شهدای دشت کربلا انجام می شود.

دکتر محمد حسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در این مراسم سخنرانی کرده و سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه اسلام و حجت الاسلام راشد یزدی استاد حوزه علمیه مشهد نیز حضور خواهند داشت.

گفتنی است بنابر تحقیقات گروه تراجم و انساب مرکز پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، امام رضا (ع) درسفر تاریخی خود از مدینه به مرو در تاریخ 17 آبانماه 195 هجری شمسی مطابق با هشتم ربیع الاخر 201 هجری شمسی وارد ابرکوه شدند.

لازم به ذکر است مسجد بیرون ابرکوه، منزلگاه هشتمین امام شعیان (ع) با شماره 2170 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / ک 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد