Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

باهدف معرفی ابرکوه و شناساندن ظرفیت‌های آن انجام می‌شود

حضور فعالان حوزه گردشگری ابرکوه در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه، از حضور فعالان حوزه گردشگری شهرستان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ برای دومین سال پیاپی فعالان گردشگری شهرستان ابرکوه، در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور می‌یابند.

مجاهد کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه، ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری دایر می‌شود.

کرباسی گفت : با توجه با بازخورد مثبت سال گذشته، تلاش داریم با به نمایش گذاشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ناب میراث و حوزه گردشگری شهرستان در نمایشگاه بین‌المللی، ابرکوه را به‌عنوان یکی از 14 شهر نمونه و مقصد گردشگری  کشور، بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

وی، با اشاره به همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی و فعالان گردشگری جهت شرکت دادن ابرکوه در این نمایشگاه، افزود : این شهرستان در حال حاضر دارای ۸ اقامتگاه بوم گردی، ۲ اقامتگاه سنتی، ۱ خانه مسافر، ۲ سفره‌خانه سنتی، ۱ تاکسی گردشگری، ۲ مجتمع بین‌راهی و ۱ کمپ کویر نوردی است.

کرباسی یادآور شد : چهار بوم گردی، دو اقامتگاه سنتی، سه مجتمع بین‌راهی و یک سفره‌خانه سنتی نیز در حال احداث است، که امیدواریم جهت گسترش و جذب گردشگران، هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی، به افتتاح اولین مسیر گردشگری محله پشت آسیاب و مراکز اقامتی و پذیرایی و... اشاره کرد و گفت : در حوزه میراث و گردشگری شهرستان نسبت به گذشته، توسعه قابل‌توجهی مشاهده می‌شود، که هدف از آن تأمین زیرساخت‌های لازم برای شناساندن ابرکوه و پذیرایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه، در پایان از راه‌اندازی نخستین مرکز آموزشی و نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان در خانه تاریخی قیومی و ثبت غذاهای محلی در نجوش به همت حامد اکرمی محقق و پژوهشگر ابرکوهی خبر داد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد