Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارش میدانی/ ناگفته‌های کارمندان ادارات ابرکوه؛

حفظ بیت‌المال و جلب رضایت ارباب‌رجوع وظیفه کارمندان / لزوم پای بندی ارباب‌رجوع به قوانین


کارمندان ادارات ابرکوه، حفظ بیت‌المال و جلب رضایت ارباب‌رجوع را از مهم‌ترین وظیفه کارمندان برشمردند.

به گزارش سروبرکوه، روز کارمند بهانه‌ای شد تا خبرنگار ما ضمن خسته نباشید به کارمندان خوب شهرمان، برای دقایقی وظیفه کارمند شایسته را از بیان خود آنان مرور کند.

کارمندان ادارات مختلف ضمن استقبال از این گفتگوی صمیمانه از هم‌قطاران خود خواستند تا بهترین برخورد را با ارباب‌رجوع خود داشته باشند.

لطفاً تا پایان این گفتگو ما را همراهی کنید:


باروی خوش پاسخگوی ارباب‌رجوع باشیم
قاسم عمودی نژاد کارمند نمونه فرمانداری با اشاره به اینکه 26 سال است در خدمت به مردم می‌کوشد اظهار کرد: در 26 سال خدمت، تلاش کردم تا بارویی خوش پاسخگوی ارباب‌رجوع بوده و درنهایت متانت با آنان برخورد کنم.


وی افزود: کارمندان باید نهایت صبر را در دستور پاسخگویی خود به مردم داشته باشند.

 


جلب رضایت ارباب‌رجوع مهم‌ترین وظیفه کارمندان
شهره حاجی‌زاده یکی از بانوان کارمند شهرستان و مسئول ورزش‌های بانوان ضمن تبریک روز کارمندان به‌تمامی کارمندان دولت به‌ویژه کارمندان ورزشکار و ورزشکاران کارمند، گفت: 18 سال است که در عرصه ورزش بانوان فعالیت دارم.


وی در خصوص وظیفه کارمندان گفت: همان‌طور که در بدو ورود به هر اداره دوست داریم مورد بی‌مهری کارمندان آن اداره قرار نگیریم، خودمان هم تلاش می‌کنیم درنهایت ادب و احترام با عموم رفتار کنیم و رضایت آنان را جلب نماییم.

 

مردم توقع برخورد قانونی از کارمندان داشته باشند/ اخلاق شایسته حلقه موجودیت هر شخص
غلام عباس خاموشی هنرمند ابرکوهی است که در اداره ارشاد اسلامی شهرستان مشغول خدمت است، وی ضمن تبریک به مناست دهه کرامت گفت: امام رضا(ع) خود به‌عنوان نماد و اسوه مهربانی و  رأفت همیشه مردم را سفارش به داشتن اخلاق پسندیده کرده‌اند.


خاموشی اخلاق شایسته را اصل و حلقه موجودیت هر شخص عنوان کرد و افزود: ارباب‌رجوع حق دارد خواسته‌اش اعم از اینکه وقت‌گیر باشد یا نه، به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود؛ اما گاهی باید وضعیت کارمند و شرایط او را هم در نظر داشت.


وی با اشاره به خدمت 27 ساله‌اش با اداره ارشاد گفت: گاهی با برخورد ناصحیح بعضی کارمندان مواجه شدم که سعی کردم در آن موقعیت خود را کنترل کنم تا کارم درزمانی مناسب‌تر و بهتر پیش برود؛ کارمند باید کارش را به بهترین نحو انجام دهد تا مورد تحسین واقع شود.


لزوم پای بندی ارباب‌رجوع به قوانین
خبرنگار ما با حضور در اداره دارایی به سراغ رئیس این اداره رفت؛ حمید امیدوار رئیس این اداره با اشاره به خدمات 25 ساله‌اش با این اداره گفت: کار اداره دارائی به صورتی است که حتی اگر بتواند 70 درصد مردم را راضی نگه دارد بسیار آمار مهم و حائز اهمیتی دارد.


وی تأکید کرد: اگر ارباب‌رجوع پای بند به قوانین باشد، کارمند هم با فراغ بال و آرامش بیشتری به کار وی رسیدگی می‌کند و در اسرع وقت پاسخگوی نیازهای آنان خواهد بود.


امیدوار در ادامه بیان داشت: همیشه به کارمندان اداره توصیه می‌کنم که بیشترین احترام را به مردم بگذارند؛ اینکه آیا عملکرد کارمندان مثبت بوده یا نه، باید از مردم پرسید.


حفظ و نگهداری بیت‌المال و جلب رضایت ارباب‌رجوع وظیفه کارمندان
حسن فلاح زاده ذی‌حساب و کارپرداز شهرداری نیز کفت: در این 30سال که مشغول خدمت هستم گاهی به‌عنوان پاسخگو و گاهی هم به‌عنوان ارباب‌رجوع در ادارات دیگر با تلخی‌ها و شیرینی‌هایی روبه‌رو شدیم، اما مهم این است که توانستیم همه را به‌صورت منطقی و به‌دوراز انتظار بی‌جا پشت سر بگذاریم.


فلاح زاده ضمن توصیه به حفظ آرامش و داشتن حسن ظن به کارمندان گفت: ارباب‌رجوع در زمان ورود به هر اداره، آرامش خود را حفظ کند و همپای قوانین و مقررات پیش برود تا روند کاری آن‌ها طولانی نشده و زودتر به نتیجه برسد.


وی افزود:آیت‌الله بهجت می‌فرمایند: ما آمده‌ایم زندگی کنیم تا قیمتی شویم، نیامده‌ایم که به هر قیمتی زندگی کنیم؛ لذا باید در هر مقامی که هستیم قانون‌مداران رفتار کنیم و از حریم قانون تجاوز نکنیم.


فلاح زاده در ادامه به همکاران خود در سایر نهادها چنین توصیه کرد: در حفظ و نگهداری بیت‌المال مسلمین کوشش کنید و اجازه ندهند نه ذره‌ای از حق مردم پایمال شود، و نه بیت‌المال ضایع شود.


وی افزود: سهل‌انگاری در نگهداری از بیت‌المال و کوتاهی در جلب رضایت ارباب‌رجوع تبعات جبران‌ناپذیری در این دنیا و آخرت در محضر خداوند خواهد داشت.


انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


مهندس
از زحمات کارمندان عزیز بخصوص اقای فلاحزاده را کمال تشکر را دارم
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ۰۸:۴۹.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد