Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

غرفه هایی به نام مردم به کام میدان دار؛

حکایت میوه تنظیم بازار ادامه دارد/ دود بی تدبیری مسئولین یزد در چشم مردم


داستان توزیع میوه های تنظیم بازار و دولتی همچنان ادامه دارد و در ایام هر سال سر و کله این موضوع پیدا می شود.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از عصر سیاست، داستان توزیع میوه های تنظیم بازار و دولتی همچنان ادامه دارد و در ایام هر سال سر و کله این موضوع پیدا می شود. موضوعی که همه ساله مجموعه ای از بی نظمی و عدم مدیریت را به رخ می کشد و مسئولینی که هر سال وعده اصلاح می دهند و خبری از آن نمی شود.

امسال نیز در استان یزد در خصوص همین موضوع خبرهایی خوبی به گوش نمی رسد. بر همین اساس گفته می شود یکی از نهاده ها و سازمان های دخیل در این موضوع در راستای پخش میوه در بازار اقدام به ایجاد محل هایی در سطح شهر کرده است که در آن میدان دارن میوه تره بار مستقیما خود اقدام به فروش میوه کنند؛ اقدامی که در آن هیچ گونه هماهنگی با اتحادیه میوه و تره بار نشده است.

آنطور که از شنیده ها بر می آید با اجرای این طرح بسیاری از میدان داران میوه و تره بار با استفاده از این فرصت دست به سودجویی زده و میوه های ته مانده میدان را برای فروش به این مراکز انتقال داده و میوه های تنظیم بازاری که باید در این مراکز به فروش برسد به نقاط دیگری انتقال داده اند.

این اقدامات معنادار این سازمان در حالی است که این گونه میوه های تنظیم بازار باید توسط میوه فروشان سطح شهر فروخته می شد تا از جو انحصاری فروش جلوگیری شود اما به نظر می رسد برخی با استفاده از برخی از رانت ها امتیاز پخش این میوه ها را برای خود گرفته اند تا بدین وسیله در پوشش فروش میوه تنظیم بازار میوه های بی کیفیت خود را به فروش برسانند.

این شرایط نابسامان در حالی است که مسئولین همه ساله از هماهنگی کامل در عرضه میوه شب عید خبر می دهند که وضعیت کنونی به هیچ عنوان گویای این موضوع نیست و مانند همیشه مردم قربانی اصلی سودجویی عده ای خاص می شوند.

انتهای پیام/آ




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد