Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارش میدانی/گفتنی های حافظان قرآن «مدرسه پسرانه سفیران بهشت» ابرکوه

خانواده بهترین پشتیبانم بودند/حافظ قرآن 40 سال جلوتر از بقیه حرکت می کند/ علت تاخیر ظهور امام زمان(عج) بی توجهی به قرآن است


یکی از حافظان قرآن مدرسه پسرانه سفیران بهشت گفت: والدین می توانند با تشویق فرزندان به حفظ قرآن، دنیا و آخرت را برای خود و آنها تضمین کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، ثبت نام جدید مدارس حفظ یکساله سفیران بهشت شهرستان، انگیزه ای شد تا گفتگویی خواندنی از حافظان و قرآن آموزان این مدارس تهیه کنیم.


سید هادی فلاح زاده مدیر مدارس سفیران بهشت در این خصوص اظهار کرد: استقبال جوانان و نوجوانان خوب بوده است تا جایی که علاقه مندان از زارچ، مهریز و شهرستان های همجوار، در این مدرسه ثبت نام کرده اند.


فلاح زاده افزود: قرآن آموزان این مدارس هم اکنون که یک ماه تا خاتمه کلاس های دوره دوم دختران و دوره اول پسران باقی مانده است، 26 جزء از قرآن را حفظ کرده اند.

وی عنوان کرد: فعالیت های قرآنی این مدارس با نظارت بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه انجام می شود.

 


تحمل سختی ها رمز موفقیت در هر کاری است
ابوالفضل کریمی زاده دانش آموز کلاس ششم محله اردی شهر مهردشت یکی از قرآن آموزان گفت: از جمله انگیزه های من برای حفظ قرآن، تأکید مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی و تشویق های والدینم بود. خودم نیز علاقه زیادی به این کار دارم، زیرا نوری که قرآن در زندگی انسان ایجاد می کند، مانع از انجام بسیاری گناهان کوچک و بزرگ می شود.


خردسال ترین عضو مدرسه سفیران بهشت در رابطه با سختی های کار حفظ قرآن، تصریح کرد: قطعأ انجام هر کاری، سختی هایی دارد و تا انسان این سختی ها را تحمل نکند به هدفش نخواهد رسید. چرا که هیچ چیزی به آسانی به دست نمی آید.

 


از بین رفتن خصلت های بد از برکات حفظ قرآن می باشد
محمد کارگران متولد سال 1377 یکی دیگر از قرآن آموزان بیان کرد: قبل شروع حفظ قرآن، علاقه زیادی به انجام فعالیت های قرآنی داشتم. در همین راستا خانواده ام علاوه بر اینکه مانع انتخاب من نشدند، بهترین مشوق و پشتیبانم بودند.


کارگران افزود: خداوند در آیه 86 سوره اسرا می فرماید: «فِيهِ شِفاء لِلنّاسِ/ ... در آن شفا برای مردم است...» در نتیجه حضور در مدرسه حفظ، نه تنها ما را از تحصیل عقب نگذاشته است، بلکه در آن خیر و برکات فراوانی می باشد که به عینه دیده ام. مثلا قبل از اینکه به حفظ قرآن مشغول شوم، با شنیدن کوچک ترین حرف مخالف عصبانی شده و همیشه به دنبال بهانه برای داد و بیداد کردن بودم، اما اکنون این خصلت از بین رفته است.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین مدت زمان حفظ هر صفحه برای قرآن آموزان 15 الی 17 دقیقه است، اما به جرأت می توانم بگوییم وقتی تعداد حفظ از 15 جزء بالاتر می رود بچه ها هر صفحه را حتی در 5 دقیقه هم حفظ می کنند. من هم که قبل از این سابقه حفظ حتی یک سوره را نداشتم، الان در مدت زمان کوتاهی یک صفحه را حفظ می کنم و همه این توانایی ها به برکت قرآن است.

 


با حفظ قرآن، انگیزه های مادی و دنیوی خار می شوند
سید عباس حسینی کلاس سوم دبیرستان همچنین عنوان کرد: حفظ قرآن و حاضرشدن در محضر آن، توفیقی از طرف خداوند و امام زمان(عج) است که ما هم از آن بهره مند شده ایم.


حسینی گفت: عوامل گرایش من به سمت حفظ یکساله قرآن، تبلیغات مدرسه سفیران بهشت، تشویق مدیر و دبیران مدرسه بود. ناگفته نماند تا قبل از حفظ قرآن به دنبال اهداف مادی بودم که مثلا بعدها با این مدرک حفظ قرآن چه کارهایی انجام دهم. اما زمانی که انسان شروع به حفظ می کند، افکار و عقاید او هم اصلاح می شود، تا جایی که انگیزه های مادی و دنیوی بسیار خار می شوند.


وی در توصیه به جوانان و نوجوانان گفت: به فرموده امام خمینی(ره)، تا نیروی جوانی دارید می توانید هواهای نفسانی و خواسته های حیوانی را از خود دور سازید؛ پس تا فرصت هست به دو ثقل قرآن و عترت، که پیامبر به آن سفارش کردند تمسّک جویید.


حسینی ادامه داد: حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی باعث ارتقاء فرهنگ جامعه شده و همچنین عامل تربیت نسل هایی می شود که استعداد سرباز امام زمان(عج) را دارند و هرگز مصداق لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم... نیستند و نخواهند گذاشت، اسلام از این مملکت رخت برکند.


این حافظ قرآن بیان کرد: وقتی کسی حافظ شود و اهمیت آن را درک کند، هرگز از مفاهیم آن جدا نمی شوند. زیرا قرآن چراغ هدایت آنان می شود تا از معصیت به دور باشند. انسان ها می توانند با حفظ قرآن، ابتدا خود را ساخته و سپس اهل خانواده و جامعه را هدایت کنند؛ لذا کسی که با قرآن مأنوس نباشد نمی تواند مبلّغ فرهنگ قرآنی باشد.


وی تأکید کرد: امروزه قرآن در جامعه کمرنگ شده است؛ جامعه ای که می توانست پرورش دهنده شخصیت هایی همچون ابوعلی سینا، شیخ بهایی، شهید مطهری باشد، اکنون نسلی را پروش می دهد که حتی در مورد پیش پاافتاده ترین مسائل خود هم دچار مشکل است. امید است با تمسّک به قرآن جامعه ای را که زمینه ساز عدل مهدوی باشد، ایجاد کنیم.

 


علت تاخیر در ظهور امام زمان(عج) بی توجهی به قرآن است
سجاد مهدی زاده از شهرستان بافق تصریح کرد: حفظ قرآن مرحله ای از زندگی است که انسان می تواند سرنوشت دنیا و آخرت خود را در این یکسال رقم بزند. اکنون من هرچه از تأثیرات قرآن بگویم کم است، زیرا تأثیر آن در زندگی حُفّاظ، 15 سال آینده مشخص شده و ما هر چه جلوتر می رویم، اثرات آن ملموس تر می شود.


مهدی زاده ادامه داد: کسانی که تصور می کنند ما با حضور خود در مدرسه حفظ قرآن، یکسال از درس و زندگی عقب مانده ایم، باید بدانند که بالعکس، ما حتی 40 سال جلوتر از بقیه هستیم. باید آینده را ببینند که فردی که حافظ قرآن است و مسئولیتی به عهده می گیرد، با یک فرد معمولی که همان مسئولیت را دارد، چقدر متفاوت است. زیرا حافظان قرآن بسیاری از اشتباهات بزرگ را مرتکب نمی شوند.


وی خاطرنشان کرد: امروز دلیل عدم ظهور امام زمان(عج) این است که مردم نسبت به قرآن کم توجه شده اند. منتظران واقعی منجی عالم بشریت، حافظان قرآن هستند؛ زیرا تا زمانی که مردم نسبت به قرآن بی توجه باشند، اگر امام زمان هم ظهور کند، نسبت به آن بزرگوار نیز بی توجه خواهند بود.


این قرآن آموز در پایان به همه هم سن و سالان خود توصیه کرد: حتی برای چند ثانیه هم که شده در محضر قرآن بودن و حفظ آن را تجربه کنند.

 


برخلاف تصور برخی، حافظان قرآن در زندگی جلو هستند
مهدی نجارزاده متولد سال 1379: قرآن تأثیرات بسیاری در زندگی انسان دارد که اطرافیان ما بیشتر متوجه آن شده اند. برخلاف تصور برخی که فکر می کنند، ما با حضور در مدرسه حفظ، نسبت به همسالان خود یکسال از تحصیل عقب می مانیم، در زمینه های دیگر بسیار جلوتر خواهیم بود.


نجارزاده افزود: در راه حفظ قرآن سختی ها، دلتنگی ها و حتی عدم توانایی مالی، خود به خود و به خواست و اراده خداوند برطرف می شود و به لطف خدا تمام حافظان قرآنی بعدها حتی در زمینه تحصیل جزء نخبه های کشوری خواهند شد.

 


تشویق والدین به حفظ قرآن، ضامن فرزندان است
حسین مقیمی متولد 1380 در پایان گفت: همه گفتنی ها را دوستان گفتند، فقط بگویم همچنان که والدین بهترین مشوقان من برای حضور در مدرسه حفظ قرآن بودند، پدران و مادران دیگر هم می توانند با تشویق فرزندان به این کار، دنیا و آخرت را برایشان تضمین کنند.


وی اضافه کرد: کار حفظ قرآن سخت بود، اما الان دیگر سختی هایش تمام شده و ما تأثیرات آن را در زندگی دیده و در آینده نیز خواهیم دید.


نکته جالبی که شنیدن آن برای خوانندگان هم خالی از لطف نیست و آن اینکه، قرآن آموزان در بالای صفحات قرآن خود، اسم اشخاص یا گروه خاصی را نوشته بودند.


آنها در پاسخ به خبرنگار سرو ابرکوه، که علت آن را جویا شد، گفتند: هر روز که صفحه ای از قرآن را حفظ می کنیم ثواب آن را افرادی همچون: پدر و مادر، اقوام، معلمان دوران تحصیل، شهدا، رهبر و.... هدیه می کنیم.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


يك شهروند
انشاأالله در سايه سار كلام الله مجيد هميشه سالم و تندرست و مؤفق باشيد.خداوند همه شما حافظان كلام نور را حفظ نمايد.
+4 (4 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۳/۵ ۱۲:۱۶.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد