Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

خشکسالی، برداشت پیاز ابرکوه را تا 10 درصد کاهش داد


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: برداشت محصول پیاز در سطح 230 هکتار از زمین های این شهرستان آغاز شده است .

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اعلام این خبر افزود: بخاطر تداوم خشکسالی و افت آبهای زیر زمینی سطح زیر کاشت این محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل 10درصد کاهش داشته است .

به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه این شهرستان در تولید محصول پیاز مقام نخست استان یزد را به خود اختصاص داده است .

وی بابیان اینکه اراضی این شهرستان برای تولید محصول پیاز مستعد است، افزود: محصول پیاز این شهرستان از طعم و شیرینی خاصی برخوردار و متوسط تولید آن 73 تن و در برخی مزارع تا 200تن در هکتار است.

غیب الهی، آبدهی ، تغذیه کود مغزی، محلول پاشی و استفاده کشاورزان از نظر کارشناسان بخش کشاورزی را ، علت افزایش 2یا سه برابری تولید این محصول در واحد سطح عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ، بابیان اینکه محصول پیاز این شهرستان بیشتر در مزارع اردی بخش بهمن و علوی بخش مرکزی کاشت می شود، ادامه داد: محصول پیاز شیرین و خوش طعم این شهرستان علاوه بر مصرف اهالی به شهرهای همجوار صادر می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه افت آبهای زیر زمینی و تدوام خشکسالی مشکلات کشاورزی را دوچندان کرده است تصریح کرد: کاشت محصولات کم آبخواه با ارزش افزوده شامل محصولات گلخانه ای ، پسته ، زعفران در این شهرستان به کشاورزان توصیه می شود.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد