Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

از این پس با توجه به شرایط سالمندان؛

خطبه های نماز جمعه ابرکوه در کوتاهترین حدزمانی قرائت می شود


امام جمعه ابرکوه گفت : با در نظر گرفتن شرایط سالمندان جهت شرکت در نماز جمعه، خطبه های این نماز در کوتاهترین حدزمانی ممکن انجام می گیرد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهرستان، اظهار کرد : با لحاظ اینکه دشواری ها و کارها زیاد شده سعی بر آن است که شرایط نمازگزاران مخصوصاً سالمندان بیشتر لحاظ شود.

حجت الاسلام حسینی افزود : با توجه به اهمیت فرضیه سیاسی عبادی نماز جمعه، مدت زمان دو خطبه این نماز 30 الی 35 دقیقه در نظر گرفته شده است، تا از عدم شرکت همشهریان مومن به علت طولانی بودن زمان خطبه ها جلوگیری شود.

وی گفت : هر چند در این مدت زمان، فرصت اشاره به مناسبت ها، بیان جریانات و اتفاقات داخلی و خارجی، رصد کردن وضعیت جهان اسلام، بررسی توطئه بدخواهان و دشمنان، تبیین ضرورت ها و اولویت های مرتبط با شهرستان و دیگر سرفصل ها بسیار کوتاه می شود.
حسینی تصریح کرد : اما چاره ای جز حذف اکثر مطالب با هدف مختصر کردن خطبه های نماز جمعه نداریم.

وی با تأکید بر کم کردن زمان قرائت اطلاعیه ها و پیام های بین دو نماز گفت : ولی بین دو نماز اطلاعیه یاد شهدا قرائت خواهد شد، چرا که در غیر این صورت خواسته یا ناخواسته با حذف نام آنها به سمت تهی کردن نماز جمعه حرکت می کنیم.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد