Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

واکنش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد به تکذیبیه دانشگاه:

دانشگاه این مبالغ را با گروکشی و ندادن معرفی نامه برای استخدام از دانشجویان مطالبه کرده است


دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد در واکنش به تکذیب گروکشی مالی توسط سرپرست این دانشگاه دربیانیه‌ای اعلام کردند: دانشگاه این مبلغ را به زور و با گروکشی از طریق ندادن معرفی نامه برای استخدام در آموزش و پرورش و ندادن نامه اشتغال به تحصیل از دانشجویان مطالبه کرده است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد در واکنش تکذیب گروکشی مالی توسط سرپرست دانشگاه،بیانیه‌ای صادر کردند که متن کامل آن به شرح زیر است:

سخن اول اینکه از مهم ترین اصول کار اصحاب رسانه اخلاق مداری است و هدف رسانه رساندن مطالبات حقه مردم به گوش مسئولین مربوطه است. طی نامه ای که به خبرگزاری ها ارسال شد شماره تلفن تعداد زیادی از دانشجویان و همچنین فایل های صوتی سرپرست دانشگاه  برای تایید صحت خبر گذاشته شده بود. به قول معروف هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است و هر مسئول متخلف و قانون شکنی، تخلف خود را پذیرا نبوده، به نحوی کتمان می‌کند و در واقع این بعضی از مدیران از قبیل خاوری،  بابک زنجانی و ... هستند که با شناخت دقیق و سوء استفاده از خلاء های قانونی جامه ی قانون بر تخلف خود پوشانده و با عملکرد مغرضانه و مسموم خود  جامعه را نسبت به دولت تدبیر و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین می کنند و اصحاب رسانه نه تنها باید مواظبت کنند که دست افزاری برای نیل به اهداف ناپسند، خلاف مقررات و خلاف شرع این گونه مدیران نشوند بلکه باید افشاگری های لازم به منظور جلوگیری از پیشرفت و فراگیری این قبیل کار ها را انجام دهند.

سخن دوم اینکه تعدادی از خانواده های دانشجویان که دارای نفوذ اداری و سیاسی بوده اند بعضا به علت مشکلاتی از قبیل بیماری، عدم تحمل دوری از خانواده و ... درخواست تشکیل کلاس در یزد را داشتند و حتی بعضا تعداد محدودی، نه تمام اولیاء هر صد نفر از دانشجویان، قول هایی شفاهی نه کتبی مبنی بر کمک مالی به پردیس شهیدان پاکنژاد یزد داده اند که متاسفانه سرپرست پردیس آن را به همه ی دانشجویان تعمیم می دهند. تعداد زیادی از دانشجویان حتی حاضر به امضای درخواست نامه ی انتقال به یزد نشدند چرا که چه سعادتی بالاتر از تحصیل برای کار شریف معلمی آن هم در شهر مقدس مشهد در جوار ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) وجود دارد از طرفی سطح علمی، سطح سواد اساتید و سطح امکانات فرهنگی و رفاهی پردیس شهید بهشتی مشهد بسیار بالاتر از پردیس شهیدان پاکنژاد یزد است و در واقع دانشگاه فرهنگیان باید به دانشجویان غرامت ضرر و زیان معنوی، علمی و رفاهی بپردازد.
طبق صحبت‌های دکتر مهرمحمدی ایجاد رشته ی تحصیلی و تشکیل کلاس درس حد نصاب خاص خود را دارد و در صورتی که تعداد دانشجویان متقاضی از حد نصاب کمتر باشد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان اجازه ی تشکیل کلاس را نمی دهد. تعداد متقاضیان از حد نصاب خیلی کمتر بود و یکی از اولیاء دانشجویان که در اداره کل آموزش و پرورش مسئولیت داشت شماره ی تمامی دانشجویان را گرفته و همه را ترغیب به امضای فرم انتقال کرد که اصلا هیچ صحبتی به منظور دادن کمک خیری توسط همه آن هم به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان مطرح نشد.

سه ماه پس از شروع ترم با تهدید بازگشت به مشهد درحالی که انتخاب واحد شهید بهشتی مشهد و شهیدان پاکنژاد یزد همخوانی نداشت و بازگشت به مشهد فارغ التحصیل شدن همه را به تعویق انداخته و دچار مشکل می کرد بالاجبار منجر شد دانشجویان در عمل انجام شده قرار گرفته و یک تعهد کمک خیری به دانشگاه، به دست ساختگی معاونت امور دانشجویی از تعدادی از دانشجویان گرفته شد. طبق اظهارات سرپرست پردیس شهیدان پاکنژاد یزد در نشست با دانشجویان، آن ها از طرف استاندار محترم و تعدادی از نماینده های مجلس قبل قول مساعدت مالی گرفته اند و آن ها هم پس از مدتی به قول خود عمل نکرده اند که این حرف بسیار ابهام برانگیز است و دانشگاه هم این مبلغ را به زور و با گروکشی از طریق ندادن معرفی نامه برای استخدام در آموزش و پرورش و ندادن نامه اشتغال به تحصیل از دانشجویان مطالبه کرده است.

هر شخص حقیقی اجازه و اختیار جیب خود را دارد و می تواند از طرف خود قول مساعدت مالی بدهد و نباید حرف گروهی اندک را به تمام دانشجویان تعمیم داد از طرفی مگر میشود که همزمان بدون هیچ اهرم فشاری قریب به صد نفر از برادران و شصت نفر از خواهران دانشجوی دانشگاه فرهنگیان یزد به صورت خودجوش حس انسان دوستانه و خیرخواهانه آن ها باهم شکوفا شده و همه به مبلغ ۸۰۰ هزارتومان چک کمک خیری به دانشگاه بدهند؟!!! سرپرست خانوار بسیاری از این دانشجویان فرهنگی می باشند که خود نیازمند دریافت وام و کمک مالی هستند.
 کمک خیری باید به صورت داوطلبانه و اختیاری صورت پذیرد نه اینکه به صورت جمعی با گروکشی و اجبار باشد و اصلا گرفتن قول کمک خیری طبق مصاحبه دکتر مهرمحمدی خلاف قوانین سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان است. دانشگاه نیز سالن آمفی تئاتر، زمین چمن و سالن ورزشی دارد که باید منابع مالی خود را از اجاره آن ها تامین کند.

سخن آخر اینکه این صورت حق به جانب گرفتن ها و دست پیش گرفتن ها برای پس نیفتادن ها توسط سرپرست پردیس شاید در این دنیا کارساز باشد ولی به حتم و یقین در دادگاه عدل الهی این طور نخواهد بود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری به مسئولان و مدیران نظام که نیم عمل چون دو صد گفتار نیست از آقای دکتر مهرمحمدی تقاضا می شود به جای مصاحبه و آرام کردن جو رسانه ها اقدامات لازم را پیرامون پیگیری این موضوع انجام دهند و ثابت کنند که لیاقت رای شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد