Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


در ماتم زلال ترین بانوی دو عالم


در ایام سوگواری ام ابیها، ترنم زلال وحی، حضرت زهرای اطهر(س)، مراسم سوگواری در جوار امامزاده شهیدان به مدت سه شب برگزار گردید.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام موسوی، در مراسم معنوی سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، به مقام آن حضرت اشاره کرده و گفت: فاطمه(س) را خداوند در قرآن کوثر نام نهاد، یعنی هرکس که با فاطمه(س) باشد و زیر پرچم حضرت زهرا(س) قرار بگیرد از تمام عیب ها پاک می شود. هرکه فاطمی شد فاطمه زهرا(س) او را با حجاب می کند، او را باعفت می کند.

موسوی افزود: خانمی که الگویش فاطمه زهرا(س) ست و فاطمی شده، وقتی وارد دانشگاه می شود و بی حیایی و بی حجابی مد شده را می بیند با کمال افتخار اعلام می کند که من کنیز فاطمه هستم.

وی ادامه داد: آن حضرت شخصیتی بی همتا و «عدیم النظیر و غریب الدهر» است، که همچون خورشیدی فروزان، فراسوی ره پویان طریق هدایت و سعادت و ولایت در آسمان انسانیت پرتوافشانی می کند و کالبد ارزش های والای اخلاقی و کمالات و سجایا و ارزش های گرانقدر انسانی را روح می بخشد و الگویی تمام معنا از جمیع کمالات و برجستگی هایی که یک انسان الهی در همه ابعاد وجودی خویش می تواند داشته باشد در زندگی اندک و پرعظمت آن در دانه رسول ترسیم شده است.

موسوی گفت: معنویات، جلوه های ملکوتی، جلوه های الهی و جلوه های جبروتی، مُلکی و ناسوتی همه در این شخصیت جمع بوده و بی شک شخصیت عظیم و والای عصاره هستی هنوز هم برای ما ناشناخته باقی مانده است.

 بعد از سخنرانی، مداحان به سوگواری پرداختند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد