Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دامدار یزدی که اقتصادمقاومتی را در عمل نشان داد

درآمدزایی جوان یزدی تنها با تسهیلات 30 میلیونی


دامدار جوان یزدی گفت: با دریافت وام 30 میلیونی از بسیج شروع به کار کردم و هم اکنون 60 راس دام به ارزش 300 میلیون تومان داریم.

به گزارش سرو ابرکوه، یوسف حسین شیری دامدار جوان 30 ساله یزدی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، اظهار کرد: با دریافت وام 30 میلیونی از بسیج شروع به کار کردیم و هم اکنون در مجموع 60 راس دام داریم که ارزش آن 300 میلیون تومان می باشد.

وی افزود: در اوایل شیر خود را به شرکت شیر می فروختیم که خیلی برایمان دشوار بود زیرا هر روز به بهانه اینکه شیرمان اسیدی یا چرب است از ما خرید نمی کردند یا با قیمت کمتری بر می داشتند.

این کار آفرین یزدی در ادامه گفت: بعد از این موضوع به فکر ایجاد مغازه برای فروختن شیر و همچنین تولید محصولات لبنی از شیر خود افتادیم و توانستیم در کنا شیر انواع محصولات لبنی مثل کره، ماست، روغن، پنیر و سرشیر تولید کنیم و به فروش برسانیم.

وی اذعان کرد: در حال حاضر 15 گاو شیری داریم که روزانه چیزی حدود 700 لیتر شیر تولید می شود و از این مقدار 150 تا 200 لیتر آن در مغازه به فروش می رسد و قمستی دیگر از آن در یزد پخش می شود و مابقی آن نیز برای تولید محصولات لبنی استفاده می کنیم.

حسین شیری بیان کرد: در مجموعه گاوداری و فروشگاه تولید محصولات 6 نفر به صورت ثابت اشتغال دارند و درآمد خالص این مجموعه ماهانه حدود ده میلیون می باشد.

وی با بیان اینکه محصولات لبنی و شیر جایگاه خوبی در سبد خانوار دارد، گفت: خوشبختانه فروش محصولات تولیدی به خوبی پیش می رود و توانسته ایم در سطح شهر نیز محصولات خود را پخش کنیم.

این کار آفرین به مشکلات خود در این راستا اشاره کرد و افزود: متاسفانه خوراک دام از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و هزینه ای که بابت آن پرداخت می شود در مقابل آن ارزش غذایی کافی برای دام ندارد و سبب تاثیر مستقیم در میزان شیردهی دام می شود.

انتهای پیام/ه




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد