Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

ضرورت تبیین انقلاب و دستاوردهای آن برای نسل امروز؛

درک شرایط قبل از انقلاب برای نسل امروز که در آزادی و امنیت به سر می‌برد، مبهم است


کارشناس مسائل سیاسی استان یزد، گفت : دشمن با بمباران رسانه‌ای در شرف نادیده گرفتن ماهیت انقلاب است، لذا نسلی که امروز در آزادی و امنیت زندگی می کند، دوران قبل از انقلاب و نبود استقلال، علم، عمران و آبادانی در آن زمان، در باورش نمی‌گنجد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ صبح امروز به مناسبت دهه فجر فاطمی، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ابرکوه و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی، با حضور فرماندار و امام‌جمعه در محل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد.

حضرت فاطمه (س) پرچم‌دار تشکیل حکومت ولایی بود
در این مراسم احمدعلی زارع زاده کارشناس مسائل سیاسی سپاه الغدیر استان یزد، ضمن گرامیداشت تقارن ایام فاطمیه و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد : شهادت حضرت فاطمه (س) حادثه نبود که در دفاع از همسر و خانواده رخ دهد، بلکه جریان تقابل جبهه حق و باطل و قیام لله بود.

زارع زاده گفت : این بانوی بزرگوار پیشکسوت و پرچم‌دار تشکیل نظام و حکومت ولایی بود و برداشت‌های دیگر از شهادت ایشان، درواقع تحریف اسلام است. قیام امام حسین (ع) نیز پیرو حکومت ولایی حضرت صدیقه کبری (س) شکل گرفت، زیرا اهداف اسلام و قرآن بدون حکومت قابل‌اجرا نیست.

وی ادامه داد : نکته دیگر اینکه برای حفظ نظام اسلامی باید بهای زیادی پرداخت کرد همچنان بی‌بی دوعالم برای استقرار این حکومت هزینه کرد.

درک شرایط خفقان قبل از انقلاب برای نسل امروز که در آزادی و امنیت به سر می‌برد، سخت است
زارع زاده، به دستاوردهای انقلاب و مقایسه وضعیت کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، اشاره کرد و گفت : بیش از هفتاد درصد جمعیت فعلی کشور انقلاب و امام را درک نکردند (حضور نداشتند که شرایط را ببینند). دشمن نیز با بمباران رسانه‌ای در شرف نادیده گرفتن ماهیت انقلاب و شرایط قبل از آن است.

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد، تصریح کرد : لذا وقتی برای نسل امروز بیان می‌کنیم که در دوران قبل از انقلاب، استقلال، آزادی، امنیت، علم، فرهنگ، عمران و آبادانی، پیشرفت و... وجود نداشت، تصویر مبهمی از آن دوران در ذهنش نقش می‌بندد و در باورش نمی‌گنجد.

وی عنوان کرد : همین‌که جوانان نمی‌توانند تصور کنند روزی وجود داشته که ایران استقلال نداشته و زیر سلطه بیگانگان به‌ویژه آمریکا و انگلیس بوده است، خود بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است.

نسل جوان دخالت‌های بی‌حدومرز آمریکا و رفتار سلطه‌گرانه و متجاوزانه‌اش را ندیده است
وی، بابیان اینکه محمدرضا پهلوی در طول سلطنت خود به‌اندازه 120 سال نفت کشور را به تاراج داد، افزود : درک مفهوم آزادی و امنیت امروز برای برخی که به‌اصطلاح همیشه در عافیت بوده‌اند، قدری سخت است.

پیشکسوت عرصه جهاد و بسیج استان، یادآور شد : ولی آنها باید بدانند که اگر انقلاب نمی‌شد اکنون اوضاع کشور ما از عربستان سعودی که همه امور مدیریتی آن در دست آمریکا و هم‌پیمانانش است، بدتر بود و فقط اندک زمانی دوام می‌آوردیم.

جوانی که افول آمریکا و پیشرفت ایران را می‌بیند نمی‌تواند شرایط قبل از انقلاب را درک کند
زارع زاده گفت : باید به جوان امروزی که افول آمریکا دشمن شماره یک ما و پیشرفت روزافزون ایران را می‌بیند، حق داد که نتواند تصور کند برخی دست‌اندرکاران حکومت پهلوی فاسد و بی‌بندوبار بودند. درک جمعیت 97 درصدی بی‌سواد برای جوانی که امروز رشد علمی 13 درصدی را می‌بینند، مبهم است.

وی، با تأکید بر این نکته که اکنون آمریکا بدهکارترین کشور جهان است، افزود : چه افکار غلطی دارند کسانی که تصور می‌کنند و اصرار دارند برای اداره امور باید از مدیران خارجی استفاده کنیم.

زارع زاده اذعان داشت : در همین راستا تبیین شرایط خفقان آن روز که کاپیتولاسیون در کشور حاکم بود، آمریکایی‌ها آزادانه و بی‌حدومرز در امور مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... دست داشتند، هیچ ایرانی حق اعتراض به رفتار سلطه‌گرانه و متجاوزانه آنها را نداشت، برای نسل امروز ضروری و لازم است.

اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و تکیه نکردن به بیگانگان اساسی‌ترین راه برون مشکلات
کارشناس سیاسی، در پایان با اشاره به ضعف‌های فرهنگی و اقتصادی امروز که در کشور سایه افکنده است، تصریح کرد : تکیه نکردن به بیگانه، داشتن روحیه انقلابی و انقلابی گری در حوزه‌های مختلف، تبعیت از مقام معظم رهبری فصل الخطاب انقلاب، حضور مردم در عرصه‌ها، استقامت و پایداری، اعتماد کردن به نیروها و ظرفیت‌های داخلی و مدیریت جهادی، اساسی‌ترین راهکار برون‌رفت از مشکلات است.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد