Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تبلیغات ابرکوه:

درک واقعه غدیر، مانع از رخدادن وقایعی همچون عاشوراست


رئیس اداره تبلیغات ابرکوه گفت: بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است و پاسداری و درک آن مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاظم دشت آبادی رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر در گفتگو با سرو ابرکوه گفت: خط سیر رهبری در اسلام همزمان با واقعه غدیر به صورت کامل و رسمی از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) ترسیم و تبیین شد.

حجت‌الاسلام دشت آبادی با تأکید بر اینکه غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند، ادامه داد: پیام بنیادین غدیر حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت بر پهنای هستی است.

وی افزود: غدیر در آسمان، عهد معهود و در زمین، میثاق مأخوذ و جمع مشهود، عید آل محمد (ص) و اظهار سرّ مکنون الهی است که در آن وظیفه خطیر هدایت مسلمانان و بشریت از نبوت به ولایت رسید.

دشت آبادی تصریح کرد: غدیر روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز وصایت، روز تکمیل دین و بیان حق است و این واقعه عظیم اسلام، روز رسیدن به حق و حقیقت است.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است و پاسداری و درک آن مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه با اشاره به اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز غدیر در عرصه جهانی نیز در حال نهادینه شدن است، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.

وی فرهنگ غدیر را حلّال همه مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به‌عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

وی آشنایی با مبانی غدیر را سعادتی برای شیعیان عنوان کرد و گفت: زهی سعادت که با غدیر آشناییم و به آن مهر می‌ورزیم و در سایه‌سار نخل ولایت، نفسی تازه می‌‌کنیم و در تداوم پیمودن راه حق به افق‌های روشن دوردست چشم می‌دوزیم؛ ما با غدیر زنده‌ایم و از دریای بیکرانه‌ای که در غدیر از فراز دست رسول صلی‌الله علیه و آله بر سرزمین بشریت جاری شد، طراوت و روشنایی می‌گیریم و دست تولّی به دامن خورشید می‌زنیم.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد