Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه یزد:

دست خدا در انتخاب رهبر انقلاب یاری رسان خبرگان شد/آموزش و پروش اوقات فراغت دانش آموزان را از شبکه های اجتماعی جدا کند


امام جمعه یزد گفت: تمام روح و جان امام خمینی (ره) در عشق الهی ذوب شده بود و هیچ چیز جز خدا در نفس، کردار و اعمال ایشان دیده نمی‌شد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: رحلت امام ضایعه ای جدی برای امت اسلامی بود اما انتخاب بجا، درست و به موقع مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه اسلامی، انقلاب را از بسیاری از بحران‌ها نجات داد.

امام جمعه یزد افزود: تمام روح و جان امام خمینی (ره) در عشق الهی ذوب شده بود و هیچ چیز جز خدا در نفس، کردار و اعمال ایشان دیده نمی‌شد.

وی افزود: در انتخاب جانشین امام(ره) دست خدا همراه مجلس خبرگان بود و خواسته امام راحل عملی شد و رهبری انقلاب اسلامی به فردی سپرده شد که ۲۷ سال است از اسلام و انقلاب مراقبت کرده و اجازه نداده دشمنان دسایس و توطئه های خود را در کشور اجرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امام خمینی(ره) خود را به امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) وصل کرده بودند و زمانی هم که در نجف به سر می‌بردند، آداب زیارت ایشان عجیب بود و با خلوص و آداب ویژه زیارت را انجام می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور ما نه تنها با غرب بلکه با گروه‌های تکفیری در نزدیکی‌های مرزهای کشور مواجه است، گفت: رهبر معظم انقلاب با بصیرت و شجاعت و رهنمودهای بجا و به موقع، امنیت کشور را تامین کرده اند و کشور ما امروز در میان جنگ‌ها و درگیری‌های کشورهای شرقی و غربی در امنیت کامل به سر می برد.

آیت الله ناصری با اشاره به آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منتخبان مردم سعی کنند دست به دست یکدیگر بدهند و دودستگی‌ها و دو قطبی‌‌گری‌ها را فراموش کرده و کنار بگذارند و به فکر مسلمانان، دین و خدمت به جامعه باشند.

وی گفت: منتخبان مردم هم در مجلس خبرگان و هم در مجلس شورای اسلامی تلاش کنند دست به دست یکدیگر دهند و با دوری و اجتناب از دو دستگی‌ها و اختلافات به فکر خدمت به مسلمانان و جامعه اسلامی باشند.

ناصری یادآور شد: آنچه پس از دوران خدمت که به سرعت سپری می‌شود، باقی می ماند خدمت به مردم به ویژه مستضعفان است و بعد از پایان یک دوره نمایندگی، فقط همین خدمتگزاری در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

وی در مورد مجلس خبرگان رهبری نیز بیان کرد: خیلی‌ها برای مجلس خبرگان برنامه‌ریزی داشتند اما به لطف خدای متعال و با انسجام مردم خبرگان تعیین شدند و از صحبت‌های خارجی‌ها مشخص است که از این مسئله مأیوس شده‌اند و اکنون خبرگان نیز در فکر اصلاح جامعه و مسائل آن باشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام اوقات فرارسیدن دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها مراقب استفاده فرزندانشان از فضاهای مجازی باشند زیرا این فضا در بسیاری موارد به دختران و پسران جامعه ما ضررهای جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

امام جمعه یزد در پایان تأکید کرد: خانواده ها برای فرزندان خود برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشند و اجازه ندهند با سرگردانی در شبکه های ماهواره ای، اینترنت و شبکه ‌های اجتماعی آینده خود را تباه کنند.

وی بیان کرد: این شبکه ها برای بسیاری از دختران و پسران جامعه اسلامی مشکلات جدی ایجاد کرده و زندگی آینده آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

ناصری از آموزش و پرورش نیز خواست تا برای اوقات فراغت دانش آموزان نیز برنامه داشته باشد و برنامه های خود را در مسیر تقویت فرهنگ دینی جوانان و نوجوانان تدوین کند..




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد