Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خانواده مرحوم فردین که در بیمارستان ابرکوه درگذشت:

دستم را پیش چه کسی دراز کنم/چرا قبل از عمل دستگاه ها را چک نکردند/فکر اساسی برای بیمارستان ابرکوه کنند که این اتفاق تکرار نشود


محمد رضا فردین فردی که اسفند سال 94، به خاطر عمل آپاندیسیت در بیمارستان ابرکوه دچار مرگ مغزی شد و دار فانی را وداع گفت.

در پی ماجرای فوت محمد رضا فردین که برای انجام عمل آپاندیس به بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه رفته بود و علت مرگ او در حال بررسی می باشد، خبرنگار سرو ابرکوه گفتگویی با خانواده وی انجام داده است که با هم آن را می خوانیم:


صدیقه حسینی فر همسر مرحوم فردین در رابطه با چگونگی مرگ همسر خود اظهار کرد: محمدرضا نقاش ماشین بود، که در تاریخ 27 بهمن ماه سال 94 به علت احساس درد در ناحیه شکم به بیمارستان خاتم الانبیاء رفت که پزشک معالج، بیماری او را آپاندیسیت تشخیص داد و نامه ای برای بستری شدن در بیمارستان خاتم الانبیاء به ما داد.

 


محمد رضا گفت: حلالم کن
حسینی فر گفت: ساعت 10 شب وقتی برای بستری کردن محمد رضا به بیمارستان آمدیم، او به جای خداحافظی به من گفت: "حلالم کن"؛ از این حرفش بسیار ناراحت شدم. محمد رضا بستری شد تا اینکه ساعت 9:30 صبح روز بعد او را به اتاق عمل بردند.


وی تصریح کرد: ساعت 10:30 از طریق یکی از پرستاران جویای حال همسرم شدم و او گفت: همسرت جراحی شده و زمانی که به هوش بیاید او را به بخش منتقل می کنیم. من همچنان پشت درب اتاق عمل منتظر بودم، تا اینکه حدود ساعت 11، دکتر جراح از اتاق بیرون آمد و گفت: نفس بیمار کم شده و باید به CCU  منتقل شود.


پس از چند ساعت انتظار، گفتند: بیمار باید به یزد منتقل شود/ آمبولانس نرفته، برگشت
این خانم داغ دیده ادامه داد: باز هم منتظر ماندیم تا اینکه پس از 2 ساعت به ما اعلام کردند که بیمار شما باید به یزد اعزام شود و حدود ساعت 14:30 عصر او را با آمبولانس شخصی به یزد اعزام کردند. حدودأ 15 دقیقه بیشتر نگذشته بود که آمبولانس دوباره برگشت و سریع محمد رضا را به داخل بیمارستان منتقل کردند و به او شوک دادند.


وی بیان کرد: وقتی علت بازگشت آمبولانس را از راننده پرسیدیم، گفت: می خواهیم آمبولانس را تعویض کنیم و با آمبولانسی برویم که مجهزتر باشد. نهایتا همسرم به یزد منتقل شد اما پزشکان بیمارستان فرخی اعلام کردند که بیمار مرگ مغزی شده؛ صبح روز دوم اسفند ماه ساعت 13:15 خبر فوت او را به ما دادند.


به مراجع قانونی شکایت کردیم/ دستم را پیش چه کسی دراز کنم؟
این مادر دلسوز تصریح کرد: نسبت به قصور بیمارستان خاتم الانبیاء به مراجع قانونی شکایت کردیم، رئیس بیمارستان و پرسنل اتاق عمل باید پاسخگو باشند، مبنی بر اینکه چه کسی مقصر است و علت مرگ همسرم چه بود؟


حسینی فر یادآور شد: گفتن یک کلمه "متاسفم" برای من چه فایده ای دارد؟! آیا توقع زیادی بود که بعد از مرگ همسرم، رئیس بیمارستان و یا مسئولان شهر با تلفن یا پیامک، یک تسلیت به خانواده ما می گفتند.


وی تأکید داشت: اکنون با سه فرزند یتیم در این اوضاع اقتصادی سخت چگونه روزگار را بگذرانیم و مخارج زندگی را تأمین کنم؟ دستم را پیش چه کسی دراز کنم؟ بچه هایم نوروز به جای تبریک عید و بوسیدن روی پدر، در بهشت زهرا بودند و قبر پدرشان را بوسیدند.

 


چرا بعضی مسولان چند شغل مدیریتی حساس دارند که وقت کافی نداشته باشند؟
نادر و حمید خون دل پور برادران مرحوم فردین اظهار کردند: پیشنهاد می کنیم مسئولان تمام تلاش خود را به کار گیرند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم. بخشنامه ای بر روی دیوار بیمارستان نصب شده است با این مضمون: که "مجازات هر گونه بد رفتاری با پرسنل بیمارستان، 2 الی 6 ماه زندان می باشد" پس بدرفتاری با بیمار چه مجازاتی دارد، حق بیمار و مراجعین به بیمارستان کجاست؟


آنها ضمن گلایه از تغییر مدیران کارآمد در شهرستان، گفتند: چرا رئیس بیمارستان باید دارای دو شغل مدیریتی حساس باشد، که وقت کافی برای رسیدگی به کارهایش را هم نداشته باشد؛


برادران خون دل پور افزودند: ما این جریان را به سختی پیگیری خواهیم کرد، تا دیگر چنین اتفاقاتی برای مردم ابرکوه پیش نیاید و وضعیت آن ها بهتر شود نه بدتر. منتظر جواب پزشکی قانونی هستیم، که علت مرگ را مشخص کنند و تنها به دنبال روشن شدن حقیقت و احیاء حق هستیم.

 

اگر دستگاه ها مشکل داشت چرا قبل از عمل چک نکردند
علی، الهه و حسین فرزندان آن مرحوم با بغضی سنگین در گلو، تأکید کردند: اگر مسئولان مربوطه علت فوت پدرمان را خرابی دستگاه ها می دانند، چرا قبل از شروع عمل جراحی، دستگاه ها را چک نکردند؟


فرزندان مرحوم فردین افزودند: به همین راحتی می گویند: دستگاه ها مشکل داشتند؟ اگر این اتفاق برای فرزند یکی از همان افراد می افتاد، بازهم سکوت می کردند؟

 


فکر اساسی برای مشکلات بیمارستان کنند که این اتفاق تکرار نشود
حسین خوندل پور پدر مرحوم محمد رضا گفت: ساعت 9:30 صبح که فرزندم را به اتاق عمل بردند، بدون اینکه عملی انجام گیرد، عصر او را به بیمارستان یزد اعزام کردند و هنوز علت مرگ ناگهانی او مشخص نشده است.


وی اضافه کرد: فرزند من از دست رفته است و دیگر چاره ای ندارم، ولی کاش مسئولان فکر اساسی برای مدیریت و مشکلات بیمارستان می کردند، تا این اتفاق دیگر تکرار نشود. گناه مردم مظلوم چیست که برای مراجعه و درمان ترس و دلهره دارند.


این پدر دلسوخته در پایان عنوان کرد: پزشکان و پرسنلی که در اتاق عمل حضور داشتند، پاسخگو باشند و بگویند چه کسی یا چه چیزی عامل این اتفاق است؟ اگر دستگاه مشکل داشته است، چه کسی مسئول و ناظر این دستگاه است؟ آیا نباید دستگاه جایگزین در بیمارستان وجود داشته باشد؟

 


فقط فرزندم را می خواستم
صغری اکرمی مادر محمدرضا فردین بیان کرد: من غیر از اینکه بچه ام را می خواستم، چه بگویم؟ چهل روز است که من و پدرش خواب و خوراک نداریم. قبلا هر روز او را می دیدیم اما حالا چه؟! عید امسال همه فامیل لباس عزا به تن داشتند. چه بگویم، هر چه بگویم کم است...

 


تعطیل کردن بیمارستان معقول و عملی نیست
غلامعلی اکرمی داماد خانواده خوندل پور می گوید: با توجه به اینکه پست های بیمارستانی از مشاغل سخت و حساس است، یک نفر با سه مسئولیت در شهرستان موجب اختلال در کارها می شود و در نتیجه به هیچ کاری درست رسیدگی نمی کند.


اکرمی ادامه داد: چرا مسئولین شهر فکری به حال بیمارستان نمی کنند؟ آبی که بر روی زمین ریخته شده است، دیگر قابل جمع کردن نیست و همه این اتفاقات به خاطر سهل انگاری و قصور مسئولان مربوطه است.


وی خاطرنشان کرد: بستن و تعطیل کردن بیمارستان، کار معقول و عملی نیست، بلکه باید مسائل را پیگیری و مشکلات را حل کرد و پزشکان متخصص را وارد بیمارستان کرد.

 

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (13 Votes)
The average rating is 4.153846153846154 stars out of 5.


ماجرا
با سلام دیدید آخرش دستگاه خراب بود همه نق زدین چرا دکترش.......
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ ۱۳:۴۹.
سمیرا
سلام چرا بعد این مدت هنوز تکلیف بچه های یتیم آقای خوندل پور مشخص نشده.
مسئولین فقط اهل شعار هستند.
چرا متخصص بیهوشی هنوز در بیمارستان دارد فعالیت میکند.
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۳/۱۶ ۱۷:۰۲.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد