Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه ابرکوه:

دستگاه دیپلماسی پاسخی دندان شکن به کشورهای متجاوز عربی و آمریکایی بدهد/ گردشگری باید به سمت احیاء سبک اصیل ابرکوه حرکت کند


امام جمعه ابرکوه گفت: متصدیان سیاست خارجی ما چه می کنند؟ و چرا جوابی دندان شکن به یاوه گوئی های آمریکا، رژیم سرسپرده سعودی و حکام خائن عرب نمی دهند؟!

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این شهر20 فروردین که سالروز قطع رابطه سیاسی با امریکا در سال 59 و روز ملی فن آوری هسته ای است را به عنوان روز طلیعه پیروزی جبهه انقلاب اسلامی بر جبهه زور، زر و تزویر به جلوداری آمریکای جهان خوار بیان کرد.

امام جمعه ابرکوه گفت: دشمنی آمریکا با ملت ایران و انقلاب اسلامی مایه تعجب نیست؛ زیرا منافع و سیاست های این قدرت شیطانی از سوی انقلاب اسلامی آسیب دیده و نفرت و انزجار جهانی را در تقابل ناموفق با ایران اسلامی برای خود خریده است.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: رژیم آمریکا به عنوان رژیم بد ذات، تروریسم و حامی بی چون و چرای اسرائیل، محال است که دست از بدذاتی خود بردارد و هرلحظه علیه ملت ایران نقشه تحریم و تهدید دارد؛ در حالیکه حق مسلم هر کشوری داشتن انرژی هسته ای است با این حق ملت ایران مخالفت دارد و نمی تواند شاهد ایرانی مقتدر در عرصة جهانی باشد.

حجت الاسلام حسینی حداقل نتیجه مذاکرات ایران با آمریکا در سال گذشته وعدم تعهد این دولت به معاهدات برجام را، دست برنداشتن دشمنی آمریکا با ملت ایران بیان و پیام ملت ایران به این دشمن بد خواه را این پیام قرآنی «قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ »(سورة آل عمران  آيه 119) مطرح کرد و گفت: این پیام همان سخن شهید جاودانه تاریخ شهید بهشتی(ره) است که فرمود: به آمریکا بگوئید از ما عصبانی باش و از این عصبانیّت بمیر.

خطیب جمعه ابرکوه با انتقاد شدید از دستگاه دیپلماسی کشورمان در برابر این بدعهدی ها گفت: من نمی دانم متصدیان سیاست خارجی ما چه می کنند؟ چرا نماینده ایران در سازمان ملل به یاوه گوئی های آمریکا، رژیم سرسپرده سعودی و حکام خائن عرب در سازمان ملل جواب دندان شکن نمی دهد؟!

وی با اشاره به سفر نخست وزیر انگلیس و قراردادهای فروش انبوه سلاح های دپو شده این کشور به دولت ریاض، گفت: رژیم جنایتکار ریاض، بعد از امضای تعهدات با انگلیس، علیه دولت و ملت ایران حرف های کلیشه ای را تکرار کند، باید مقامات ایرانی کوس رسوائی انگلیس در جنایت علیه مسلمانان دنیا خصوصاً مردم مظلوم یمن و کشتار زنان و کودکان بی پناه یمنی توسط خونخواران سعودی با اسلحه های انگلیسی به صدا در آورند!

حسینی افزود: اگر لحظه ای فشار و زور سرنیزه از سر ملت های مسلمان منطقه برداشته شود، همین ملت های عرب سران سر سپرده خود را به قعر جهنّم می فرستند؛ مواضع ذلیلانه سران عرب جای تعجب ندارد چرا که همه آنها مرعوب اسرائیل و آمریکا هستند و با چشم پوشی بر جنایات اسرائیل علیه اعراب و فلسطینیان، جبهه مقاومت را مورد حمله قرار می دهند.

گردشگری ابرکوه باید به سمت احیاء سنت و سبک اصیل شهرستان حرکت کند
امام جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود سالروز تأسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب شماره 100 امام جهت ساخت مسکن برای بینوایان به فرمان حضرت امام (ره) در سال 58 را گرامی داشت و این خدمات این نهاد در روستاها و مناطق نیازمند را آبروبخش توصیف کرد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که روستاهای ابرکوه می تواند از مناطق بکر گردشگری باشد بیان کرد: بازسازی روستاها در طرح هادی باید با سبک سنتی، نمای زیبا و قدیمی باشد که نمونه کار را در بخشی از روستای شهرسب مشاهده می کنیم که انجام گرفته و امیدوارم همه در روستاها بنیاد این کار ماندگار را انجام دهد و در نتیجه بتوانیم شهرستان ابرکوه را نماد زیبای گردشگری معرفی کنیم.

حضور جوانان در اعتکاف یکی از رویش های معنوی انقلاب است
وی با اشاره به آغاز ایام البیض ماه مبارک رجب، اعتکاف را زیباترین عبادت و ابراز بندگی برای نزدیک شدن به خدا و رها شدن از تعلّقات دنیا بیان کرد و گفت: اعتکاف یکی از رویش های معنوی انقلاب است که به عنوان سنت حسنه ائمه اطهار(ع) و به برکت انقلاب اسلامی احیاء شد و امیدواریم که جوانان همچون گذشته از این مراسم استقبال کنند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود ضمن دعوت از واجدین شرایط برای ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران و برادران ابرکوه گفت: متأسفانه آمار ثبت نام در حوزه خواهران و برادران رضایتبخش نیست؛ تمام تلاش ها برای بومی کردن طلاب علوم دینی در این مکان های علمی انجام گرفته است؛ اما باید مردم ابرکوه، فرزند خوش استعداد و درسخوان خود را برای حوزه تشویق کنند تا آبروبخش دنیا و آخرت ما شود.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد