Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با حضور بیش از یک‌صد نفر عاشقان رضوی برگزار شد

دومین دوره آموزشی «خادم یاران رضوی» در شهرستان ابرکوه+ عکس


دومین دوره آموزشی طرح «خادم یار» ویژه خادمان فرهنگی امام رضا (ع) در ابرکوه برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ عصر روز گذشته دومین دوره آموزشی خادم یاران آستان قدس رضوی، با حضور بیش از یک‌صد نفر خواهران و برادران علاقه‌مند، در سالن اجتماعات شهید زارع دانشکده پیراپزشکی شهرستان ابرکوه برگزار شد.

جواد عادل مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ابرکوه، در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : خادم یارانی که در دوره‌های آموزشی شرکت کردند، پس از طی مراحل قانونی آستان قدس رضوی، جهت خدمت‌رسانی به زائران به حرم مطهر معرفی می‌شوند و یا در شهرستان خود به نیازمندان خدمت می‌کنند.

وی گفت : ازآنجاکه خادمی علی ابن موسی‌الرضا (ع) و زائران آن حضرت، آرزوی خیل عظیمی از عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت است و هرساله درخواست‌های زیادی در این زمینه به آستان رضوی ارائه می‌شود، لذا موضوع توسعه خدمت، ترویج مبانی فکری و سیره عملی امام رضا (ع)، بهره‌مندی زائران و مجاوران ایشان به‌ویژه مستمندان و مستضعفان از فرصت زیارت، رفع استضعاف و توانمندسازی آنها سرلوحه کار تولیت آستان قدس قرار گرفت.

عادل تصریح کرد : بر این اساس شرایطی فراهم شد که عموم علاقه‌مندان واجد شرایط خدمت به بارگاه رضوی، بتوانند توفیق خادمی آن حضرت را از طریق خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود یا ارائه خدمات تخصصی با مجموعه‌ها و مؤسسات آستان قدس رضوی، تجربه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد : افرادی که در طرح «خادم یار» شرکت کرده‌اند، بتوانند پس از گذران دوره اولیه خادمی (خدمت به مستمندان و محرومان و یا همکاری تخصصی بر اساس مفاد آیین‌نامه و دستورالعمل‌های آن) از توفیق خدمت مستقیم به زائران حرم رضوی در مشهد مقدس و سایر امتیازات معنوی آنجا بهره‌مند شوند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ابرکوه، افزود : لذا از تمامی کسانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی عضویت در این طرح هستند، دعوت می‌شود درخواست خود را با تکمیل فرم ثبت‌نام اعلام کنند تا پس از بررسی و احراز شرایط اولیه، مراتب جهت ادامه کار انجام شود.

عادل، داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام، کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی برای مشمولین خدمت نظام‌وظیفه الزامی است، برخورداری از توانمندی لازم جهت ارائه خدمت، اشتهار به تدیّن، خوش‌نامی و اخلاق‌مداری، التزام به ولایت‌فقیه و ارزش‌های انقلاب اسلامی، پایبند و متعهد به کلیه ضوابط، مقررات و شئونات آستان قدس رضوی، را ازجمله شرایط عمومی عضویت در این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد