Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون صدای مرکز یزد:

رادیو هیچ وقت کهنه نمی‌شود/ کم‌لطفی مسئولین استان به رادیو یزد


معاون صدای مرکز یزد گفت: رادیو رسانه گرم و گرما بخش است و همین گرما موجب شده هیچ وقت کهنگی به سراغ رادیو نیاید و علی رغم وجود رسانه‌های مختلف در جامعه اعم از رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای، رادیو هنوز جایگاه و کارکرد خود را دارد.

به گزارش سروابرکوه، معاون صدای مرکز یزد بمناسبت روز جهانی رادیو در گفتگو با خبرنگار یزد رسا با اشاره به اهمیت رادیو گفت: رادیو رسانه گرم و گرما بخش است و همین گرما موجب شده هیچ وقت کهنگی به سراغ رادیو نیاید و علی رغم وجود رسانه‌های مختلف در جامعه اعم از رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای، رادیو هنوز جایگاه و کارکرد خود را دارد.

داود سیروس اظهار کرد: مخاطب رادیو آزاد است و این رسانه هیچ مزاحتمی برای مخاطب خود ندارد و مخاطب در حین انجام کارهای خود مانند رانندگی و هر کاری می‌تواند مطالب مورد نیاز خود را دریافت کند در حالی که دیگر رسانه‌ها چشم را در گیر کرده و انسان را از انجام کارهای دیگر باز می‌دارد.

وی افزود: همچنین رادیو در موقع بروز بحران‌هایی مانند زلزله اهمیت و کارکردش مضاعف می‌شود چرا که دسترسی به آن آسان تر است.

سیروس اذعان کرد: ذهن مخاطب رادیو فعال و پویا و ذهن انسان را در گیر نمی‌کند.

سیروس در خصوص روند کار رادیو در یزد گفت: رادیو بین سالهای 50 تا 52 با نصب فرستنده در یزد ایجاد شد، در سال 75 شبکه استانی صدا شکل گرفت و در سال 94 فعالیت بیست و چهار ساعته صدای یزد به صورت شبکه مستقل استانی آغاز شده است.

وی برنامه‌های « پنج دری» و «نسیم صبح» را از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های رادیو یزد عنوان کرد.

سیروس در بیان افتخارات صدای مرکز یزد گفت: به صورت فصلی ارزیابی از رادیوهای مراکز استان‌ها صورت می‌گیرد که در آخرین ارزیابی، رادیو یزد رتبه برتر رادیوهای مراکز استان‌ها را کسب و تندیس برترین رایو کشور را از آن خود کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه رادیو دیگر استان‌ها قدمت بالاتری دارد و برخوردارتر است کسب رتبه اول در کشور توسط رادیو یزد خیلی حائز اهمیت است.

معاون صدای مرکز یزد در گلایه از مسئولین استان یزد اظهار کرد: متاسفانه مسئولین استان حمایت خیلی کمی از رادیو دارند و انتظارات برای حمایت از این رسانه خیلی بیشتر است زیرا رادیو یزد بالاترین سطح مخاطب را بین رادیوهای کشور دارد و اخیرا نیز 10 تا 15 درصد مخاطبین رادیو یزد افزایش داشته‌اند.

انتهای پیام/ز.ک
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد