Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه:

راه اندازی 7 مجموعه اقامتی و پذیرایی و کمپ کویرگردی در ابرکوه در دست اقدام است


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: جهت توسعه صنعت گردشگری شهرستان، 6 نفر متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در این حوزه به مرکز استان معرفی شدند.

مجاهد کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: در راستای توسعه صنعت گردشگری و عرضه محصولات بومی و صنایع دستی شهرستان، یکی دیگر از بوم گردی ها با مدیریت اباالفضل امیدپناه با نام سرای یادگار در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.

اشتغالزایی 4 نفر در بوم گردی سرای یادگار با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: این بوم گردی که دومین بوم گردی در قلعه تاریخی و ثبتی روستا تیزک در بخش مرکزی ابرکوه است، با اعتبار حدود یک میلیارد و 600 میلیون ریال، زمینه اشتغال 4 نفر را فراهم کرده است.

کرباسی افزود: از آنجا که بنا به اظهارات دکتر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در سفر به ابرکوه، که گفت: اعتبارات دولتی صرف حقوق و دستمزد می شود و باید بخش خصوصی در بحث گردشگری سرمایه گذاری کند؛ اخیراً تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان جهت دریافت وام 2 میلیارد ریالی اشتغال زایی روستایی ۶ درصد به مرکز استان معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه بوم گردی های عبدالغفاری داخل شهر ابرکوه و گلدشت در روستای جلال آباد ابرکوه، آماده افتتاح است، گفت: جمعاً شش بوم گردی، سه رستوران و مجموعه اقامتی پذیرایی، سفره خانه سنتی، خانه مسافر، دو‌ مجتمع بین راهی، در شهرستان در حال بهره برداری است و راه اندازی دو مجموعه اقامتی و پذیرایی، یک رستوران سنتی، سه بوم گردی، کمپ کویر و طبیعت گردی، یک مجتمع بین راهی در شهر ابرکوه و  روستاها در دست اقدام است.

بوم گردی سرای یادگار

بوم گردی عبدالغفاری

بوم گردی جلال آباد

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد