Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه خبر داد

راه اندازی پُست قرنطینه دامپزشکی در ورودی ابرکوه


رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه از راه اندازی و فعالیت پُست قرنطینه دامپزشکی در قسمت ورودی ابرکوه خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، علی فاتحی نیا رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: پست قرنطینه دامپزشکی در ورودی شهرستان ابرکوه جنب ایست بازرسی که به تعبیری ورودی استان یزد نیز هست برپا شده و با توجه به تبادلات محموله های بهداشتی و دامی از این مسیر، ورود هر گونه دام به شهرستان را کنترل می کند.

فاتحی نیا در رابطه با هدف راه اندازی این پست، اذعان کرد: کنترل حمل‌ و نقل دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و درگیری چندین استان کشور با این بیماری، همچنین راه مواصلاتی ابرکوه با استان های فارس، اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد و احتمال حمل محموله آلوده و بدون مجوز به این شهرستان در راستای پیشگیری از این بیماری، هدف راه اندازی این پست بوده است.

وی در ادامه افزود: با راه اندازی این پست، امکان فعالیت شبانه روزی در راستای برخورد جدی با ورود غیر قانونی محموله های دامی به استان یزد بیش از پیش فراهم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه تصریح کرد: کلیه محموله های دامی اعم از فرآورده های خام دامی،دام و طیور زنده جهت حمل و نقل، باید دارای مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای باشند که در غیر اینصورت در محل پست قرنطینه ای با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

فاتحی نیا در پایان از صاحبان و رانندگان خودروهای حمل دام،طیور و فرآورده‌های خام دامی خواست در صورت انتقال دام و طیور یا فرآورده‌ها، برای اخذ مجوز حمل به دامپزشکی مراجعه نمایند.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد