Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار در گفتگو با یزد رسا:

رهبری جامعه به صورت شورایی غیرعاقلانه است/ حمایت از ارائه دلایل عدم احراز صلاحیت‌ها


حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب تصمیم جدید شورای نگهبان بر ارائه دلایل و علل احراز نشدن صلاحیت‌ها را بسیار خوب و بجا دانست و افزود: در این صورت کسی نمی‌گوید چرا رد صلاحیت شده است البته ارائه دلایل عدم صلاحیت افراد به درخواست و اجازه فرد ثبت نام کننده خواهد بود و اگر کسی تمایلی به این کار نداشته باشد این دلایل مطرح نخواهد شد.

به گزارش سرو ابرکوه، رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به مطرح شدن بحث شورای رهبری گفت: مطرح شدن بحث شورای رهبری و نظارت بر رهبری  از سوی آقای هاشمی با نیت فشار به رهبری است  تا مقام معظم رهبری را در تصمیم گیری ها محصور کنند که مردم بصیر ما این اجازه را نخواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب با انتقاد از بحث شورای رهبری اظهار داشت: در هیچ جای دنیا رهبری شورایی نیست همان گونه که در طول تاریخ هیچ پیغمبر مشاوری نداشته‌‌ایم. هیچ منطق علمی موضوع شورای رهبری را نمی‌پذیرد.

وی افزود: رهبری در رابطه با امور اقتصادی هیچ کدام از رییس جمهورها دخالتی نکرده و هیچ منعی برای آن ها ایجاد نکرده است. حال مطرح شدن این موضوع از سوی هاشمی چه دلیلی دارد؟ با چه چیزی مشکل دارند که شورای رهبری را مطرح می‌کنند؟

طائب اظهار داشت: با پیروزی انقلاب به علت وجود افکار سابق و رنج و ناراحتی ملت از استبداد دوران شاهنشاهی، در قانون اساسی بسیاری از موارد به صورت شورایی نوشته شدند اما با گذشت زمان مشخص شد تصمیم‌گیری شورایی در بسیاری از موارد امکان پذیر نخواهد بود. به همین علت از حالت شورایی خارج شدند.

وی رهبری جامعه به صورت شورایی را غیرعاقلانه دانست و اذعان داشت: اگر تصمیم‌گیرنده نهایی دو یا بیش از آن باشد امور به تصمیم‌گیری نمی رسد و اوضاع بهم می‌ریزد؛ از این رو لازم است قانون اساسی کشور در این زمینه اصلاح شود. 

طائب با اشاره به ثبت نام هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان اظهار داشت: مطرح شدن بحث شورای رهبری از سوی هاشمی شاید بتواند دلیلی بر رد صلاحیت او مبنی بر این که درک درستی از رهبری ندارد باشد.

وی تصمیم جدید شورای نگهبان بر ارائه دلایل و علل احراز نشدن صلاحیت‌ها را بسیار خوب و بجا دانست و افزود: در این صورت کسی نمی‌گوید چرا رد صلاحیت شده است البته ارائه دلایل عدم صلاحیت افراد به درخواست و اجازه فرد ثبت نام کننده خواهد بود و اگر کسی تمایلی به این کار نداشته باشد این دلایل مطرح نخواهد شد.

یزد رسا
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد