Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مسائل دینی در ابرکوه:

زیبا گفتن و شنیدن از نشانه های ایمان به خدا و روز قیامت است


کارشناس مسائل دینی در جمع اعضاء کانون شهید چمران ابرکوه گفت: باید انسان هر لحظه مراقب اعمال و رفتار خود باشد و سعی کند از آزردن دیگران با زبان خود بپرهیزد و به تعبیر دیگر زیبا سخن بگوید تا زیبا سخن بشنود.

به گزارش سرو ابرکوه، کارگاه آموزشی اخلاقی حفظ زبان، با حضور تعداد 20 نفراز دانش آموزان پسر عضو کانون شهید چمران ابرکوه و مربیگری حجت الاسلام کارگر برگزار شد.

حجت الاسلام کارگر، کارشناس مسائل دینی در این زمینه گفت: اسلام دین صلح و آرامش است و هر یک از ما در برابر یکدیگر وظیفه داریم تا به یکدیگر احترام گذاشته و قدر یکدیگر را بدانیم وبا اعمال و رفتار هایمان یکدیگر را آزار ندهیم.

وی تصریح کرد: در اسلام هریک از جوارح در برابر خداوند متعال مسئول است و زبان یکی از آن اعضا است که هم می‌توان از آن خوب استفاده کرد و سخنان نیکو گفت وهم از آن بد استفاده کرد و با آن دیگران را آزرد.

این کارشناس دینی حدیثی از پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله) پیرامون لزوم توجه به بیان سخن خیر و یا سکوت، تاکیدکرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که «هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد»، پس  باید انسان هر لحظه مراقب اعمال و رفتار خود باشد و سعی کند از آزردن دیگران با زبان خود بپرهیزد و به تعبیر دیگر زیبا سخن بگوید تا زیبا سخن بشنود.

وی در ادامه برخی از مهمترین گناهان زبان را برشمرد و گفت: سخن چینی، سر کوفت زدن، قسم نابجا و نادرست، اهانت و تحقیر، رسوا کردن گناه خود و دیگران، عیب جویی، تهدید کردن، چاپلوسی و... از مهمترین گناهان زبان است که با مراقبه و حفظ زبان از ارتکاب آن ها می توان جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ک
 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد