Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


سرپرست جدید اداره اوقاف ابرکوه معرفی شد


با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، سرپرست اداره اوقاف شهرستان ابرکوه معرفی شد.

به گزارش سروابرکوه به نقل از مهر، فرماندار ابرکوه در مراسم تودیع و معارفه مسئولان اداره اوقاف و امور خيريه ابركوه با اشاره به سابقه طولانی وقف در ایران اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ وقف باید کارکردهای متنوع این سنت حسنه برای مردم بازگو شود.

اسماعیل برزگرزاده با اشاره به برخی از کارکردهای وقف در حیطه های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بيان كرد: علمای بزرگی که از حوزه‌های علمیه ثمره وقف به جامعه معرفی شده اند و احیای اسلام به دست آنان می تواند به خوبی بیانگر عملکرد این صدقه جاریه در جامعه باشد.

مساجد مهمترين پايگاه‌هاي ديني براي بيان ارزشهاي وقف هستند

وی افزود: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه های دینی نیز گوشه ای از ارزش های وقف را بیان می کنند.

برزگرزاده با اشاره به برخی از کارکردهای اجتماعی وقف عنوان كرد: وقف مانند چتری بر محرومان جامعه سایه افکنده است و عامل نجات جامعه از شکاف طبقاتی است.

وی در مورد کارکرد اقتصادی این سنت افزود: وقف باعث جلوگیری از انباشت ثروت و باعث تعدیل اقتصادی و پشتوانه محکم دولت در راه تولید و اشتغال است.

برزگرزاده با تأکید بر تلاش برای فرهنگ سازی وقف در جامعه گفت: متأسفانه آنچنان که باید و شاید این فرهنگ ترویج نشده است و باید با آگاهی دادن آثار و برکات وقف از طریق رسانه ها روز به روز شاهد افزایش واقفان بود.

موقوفه خواري در اغلب موارد به دليل بي اطلاعي از احكام وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم با بیان اینکه اداره شهرستان ابرکوه از جمله ادارات نمونه در چند سال گذشته در سطح استان بوده است، اظهار داشت: اعتقاد داریم که در بسیاری از موراد مردم آگاهانه موقوفه خواری نمی کنند بلکه عدم اطلاعات و آگاهی آنان از احکام وقف آنها را به این سمت سوق می دهد.

غلامرضا عادل افزود: به همین دلیل فرهنگ سازی وقف به عنوان اولین اولویت اوقاف و امور خیریه کشور مطرح شده است.

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام سید مهدی سیدی سرپرست سابق، سید محسن ابطحی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه معرفی شد.

سیدی بنا به درخواست خود از این به بعد خدمت را به عنوان سرپرست این اداره در شهرستان تفت ادامه می دهد.

ابطحی نیز پیش از این به عنوان یکی از پرسنل این اداره در شهرستان ابرکوه به کار مشغول بود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد