Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دیالوگ«بریز و بپاش»مدیران در سکانس تلخ دانشگاه یزد!

سریال برکناری اساتید ارزشی دانشگاه یزد به قسمت کاخ نشینی«آقای مهندس» رسید!/ استعفای مدیر مالی در اعتراض به هزینه گزاف تجلیل از«استاد وابسته»!


سریال برکناری اساتید ارزشی دانشگاه یزد امروز به قسمت تحمیل هزینه های گزاف در کاخ نشینی رییس دانشگاه یزد رسیده است به گونه ای که در این سریال سکانس های ناکارآمدی، بریز و بپاش و همچنین تفکرات رادیکالی به نمایش درآمده است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا؛ سریال برکناری اساتید ارزشی دانشگاه یزد امروز به قسمت تحمیل هزینه های گزاف در کاخ نشینی رییس دانشگاه یزد رسیده است به گونه ای که در این سریال،سکانس های ناکارامدی، بریز وبپاش و همچنین تفکرات رادیکالی جریان کف به نمایش درآمده است.

 

سکانس های  تلخ ماجرای بریز و بپاش، برکناری اساتید ارزشی در دانشگاه به نوعی تداعی فخرفروشی مدیران و نگاه افراط گرایانه ای  است که فاصله  بسیاری با ژست گیری ها و حرف های اتو کشیده و تبلیغاتی  آقای مدیر در ابتدای ریاست دارد!

 

برگزاری همایش و سمینار و دعوت ازاساتید خارجی به بهانه تقویت ارتباط با خارج،  تنها گوشه ای از واقعیت تلخی است که به دیالوگ روزانه  کارمندان به عنوان «سمیناهار » معروف شده است.

 

سریال بریز و بپاش های یک دانشگاه؛ این داستان: کاخ نشینی آقای مهندس!


اخیراً این بریزوبپاش ها،چشم وهمچشمی های مدیریتی، صرفاً به این جهت که آقای رئیس آمار کارکرد خود را بالا ببرد!؟دامن گیر دانشگاه یزد شده است به گونه ای که وضعیت استخدام برخی از نیروها دراین  سازمان در هاله ای از ابهام است.

 

هزینه سرسام آوری در انتقال دفتر ریاست دانشگاه یزد به ساختمان فرهنگی دانشگاه  با آگاهی از اینکه این  که مرکز دائمی نبوده و حتی برای ریاست تعبیه نشده است، صورت گرفته  و تمامی  ابزار و امکانات از قبیل میز ریاست و  صندلی و ... در مکان قبلی ریاست به حال خود رها شده است.

 

ساخت کاخ ریاست دانشگاه یزد با صرف هزینه ای گزاف در حالی صورت گرفته است که حقوق حق و تدریسی برخی از اساتید دانشگاه یزد وهمچنین اضافه کاری کارمندان واریز نشده است!
 

از سوی دیگر هزینه های بیهوده و سرسام آور در دانشگاه یزد نه تنها هزینه های مالی گزافی بر این سازمان تحمیل کرده است  بلکه منجر به شکاف حفره های امنیتی در دانشگاه  شده است.

 

شنیده ها حاکی از این است که در پی رفت و آمدهای هیئت های متعدد علمی خارجی به دانشگاه یزد،  یک جاسوس و عامل وابسته به دشمن توسط اطلاعات، شناسایی و دستگیر شد،اما مسئولین دانشگاه یزد کماکان به ارتباط بیشتر با هیئت های خارجی پافشاری کرده وآسیب های مالی و امنیتی آن را نادیده می گیرند!

 

از آنجایی دیوان محاسبات کشور رسالت اعمال كنترل و نظارت مستمر مالی بر سازمان ها به  منظور پاسداری از بيت المال را به دوش می کشد، انتظار است به منظور شفافیت مالی  و ضعیت اسفناک و  بریز و بپاش های دانشگاه یزد رسیدگی کند.

 

وقتی مدیر مالی در اعتراض به هزینه گزاف«استاد وابسته»استعفا می دهد!/ برکناری اساتید دانشگاه یزد ادامه دارد!

 

برکناری اساتید ارزشی دانشگاه  یزد در بازه زمانی محدود، پرده  دیگری از سریال دانشگاه یزد است که با روی کار آمدن رئیس جدید، سایه بی تدبیری بر فضای علمی دانشگاه حاکم کرده است.

 

این نگاه افراط گرایانه بر فضای علمی دانشگاه یزد درحالی رقم می خورد که گویا جریان کف دانشگاه با اعمال فشار از بالا وپایین  زمام امور را در دست گرفته اند.

 

علی رغم اینکه این جریان منفور سیاسی  با نگاهی افراط گرایانه و دیکتاتور مابانه، روح سکولار و غیر ارزشی را در فضای علمی می دمند نقش اساتید متعهد و وفادار به نظام و ارزشی در پرورش دانشجویانی متعهد در ارزش های نظام را  نادیده می گیرد!

 

نخستین تغییر اتوبوسی در دانشگاه یزد با عزل معاون فرهنگی دانشگاه یزد «کلید» خورد،  بعد از معاون فرهنگی نوبت به تغییر معاون مالی و اداری رسید. رئیس دانشکده معدن هم به بهانه چند امضا (که احتمالاً خودجوش اخذ شده بود) مجبور به استعفا شد. پس از وی مسئول دفتر نظارت عزل شد! مدیر گروه اقتصاد نیز بدون اطلاع و مشخص شدن رئیس گروه جدید با دستپاچگی هر چه تمام تر برکنار شد! سرانجام هم نوبت به دانشکده فیزیک رسید و ریاست این دانشکده در یک روز تعطیل از سمت خود عزل شد!



به گفته یک منبع آگاه، اخیراً محسن خواجه امینیان مدیر آموزش های آزاد دانشگاه یزد برکنار شده است و همچنین دکتر ابویی  از دانشکده‌ «علوم انسانی»  و دکتر دکتر ملک ثابت از دانشکده «ادبیات فارسی» نیز از تغییرات بی‌نصیب نخواهند بود و به زودی از مقام خود عزل می‌شوند.

 

شنیده ها حاکی از این است  معاون مالی و اداری دانشگاه یزد به علت بریز و بپاش ها و هزینه های هنگفت در مراسمی که اخیراً با دعوت از یک مقام مسئول به استان برپا شد استعفا داد که این اتفاق دانشگاه یزد را وارد قسمتی جدید با دیالوگ هایی متفاوت خواهد کرد و یزدرسا با پایبندی به رسالت رسانه ای خود،  کم وکیف این قسمت را در آینده نزدیک  به نمایش می گذارد.

 

این داستان ادامه دارد......

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد