Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

به رغم شایعات سازمان دهندگان اعتراضات ساختگی ، شهردار یزد تأکید کرد:

شهرداری با قاطعیت تا پایان طرح توسعه امامزاده جعفر(ع)یزد خواهد ایستاد


شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری با قاطعیت تا پایان طرح خواهد ایستاد گفت: با همکاری میراث فرهنگی استان، پلاک هایی که ارزش تاریخی دارند بررسی و شناسایی شده و با برنامه ریزی مناسب، بدون تخریب و با کمترین تغییرات در طرح جای خواهد گرفت که از آن ها به عنوان بخش های مختلف مانند دارالشفاء و زائر سرا، استفاده می شود.

به گزارش سروابرکوه، شهردار یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا در خصوص اظهار برخی از سایت های استانی و رسانه های خبری بیگانه در مورد "توقف طرح تخریب بافت تاریخی یزد" برای توسعه امامزاده جعفر(ع)اظهار داشت: در طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) دو مقوله تملک و آزاد سازی و مقوله تخریب وجود دارد که فقط تخریب متوقف شده است اما در رابطه با مقوله تملک، هر مالکی که علاقه مند باشد، می تواند در توافقی با شهرداری، ملک خود را جزو توسعه این طرح قرار دهد اما تخریب آن پس از بررسی و شناسایی قدمت و ارزش تاریخی آن ها انجام خواهد گرفت.

بناهای تاریخی با کمترین تغییرات در طرح جای خواهند گرفت

محمد رضا عظیمی زاده افزود: در حال حاضر کار تملکات طرح توسعه امامزاده جعفر یزد در دست انجام است که با همکاری میراث فرهنگی استان، پلاک هایی که ارزش تاریخی دارند بررسی و شناسایی شده و با برنامه ریزی مناسب، بدون تخریب و با کمترین تغییرات در طرح جای خواهد گرفت که از آن ها به عنوان بخش های مختلف مانند دارالشفاء و زائر سرا، استفاده می شود.

وی در خصوص زمان اتمام این طرح با اشاره به اینکه این گونه طرح ها از سه سال تا پنج سال تعریف می شوند گفت: این پروژه وابسته به همکاری مردم دارالعباده است چراکه اگر آن ها در تملک و تخریب با شهرداری همکاری داشته باشند به طور مسلم این طرح زود تر به پایان خواهد رسید.

استعفای شهردار یزد کذب است

عظیمی زاده با تکذیب خبر استعفای خود در حمایت از بافت تاریخی برای توسعه امامزاده جعفر(ع) از سوی برخی از سایت ها خاطر نشان کرد: هیچ گاه این موضوع ازجانب بنده صادر نشده چراکه تاکنون هیچ بنای تاریخی تخریب نشده است و فقط از بنده سوال شده که در صورت تخریب بافت تاریخی استعفا خواهم داد؟ و بنده با قاطعیت جواب منفی دادم و هرگز این چنین نیست. این شایعات ساخته و پرداخته همان افرادی است که تجمعات و اعتراضات ساختگی را سازماندهی می کنند .

گلایه مندی شهردار یزد از سایر دستگاه های مرتبط در این طرح

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری با قاطعیت تا پایان طرح خواهد ایستاد تصریح کرد: این طرح نه تنها همراهی شهرداری بلکه همکاری دستگاه های دیگر را می طلبد و گلایه ای که می توان کرد این است چرا افرادی که دست اندرکار و پیگیر این پروژه بودند امروز سراغی از آن نمی گیرند؟ چرا کسی نمی رود با معاون عمرانی استاندار مصاحبه کند؟! این دستگاه از طریق استانداری پیگیر بود و طرح را مصوب می کرد؛ اما امروز جای خالی آن ها محسوس است به طوری که دیگر از این طرح دفاع هم نمی کند و اگر قرار باشد شهرداری به تنها وارد این طرح شود به طور مسلم اجرایی نخواهد بود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد