Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

هشدار شبکه دامپزشکی ابرکوه؛

شهروندان از تهیه گوشت در مراکز غیر مجاز خودداری کنند


رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه با بیان اینکه موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده، گفت: شهروندان برای پیشگیری از مراکز غیر مجاز گوشت تهیه نکنند.

به گزارش سرو ابرکوه، علی فاتحی نیا رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: موردی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است و در ارتباط با این بیماری جای نگرانی وجود ندارد.

فاتحی نیا تصریح کرد: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری شهروندان از کشتار غیرمجاز دام خودداری و گوشت را از مراکز عرضه مجاز و دارای مهر دامپزشکی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه با هرگونه ذبح غیرقانونی دام جلوگیری و برخورد قانونی خواهد شد، افزود: کشتار دام ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار نقش مهمی در پیشگیری از شیوع این بیماری دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه، تب بالا، درد ناحیه پشت، درد مفاصل، درد معده، استفراغ، قرمزی چشم ها، صورت و گلو و خونریزی در سقف دهان، زردی و در موارد لکه های بزرگ کبود رنگ روی بدن و خونریزی شدید را از علائم بیماری تب کریمه کنگو عنوان کرد.

فاتحی نیا خاطرنشان کرد : روزانه یک هزارکیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه دام شهرستان ابرکوه با نظارت مأموران، ذبح شرعی و بهداشتی می شود.
گفتنی است ابرکوه دارای یک کشتارگاه دام ، 20باب مغازه عرضه گوشت قرمز، 17باب مغازه عرضه گوشت مرغ وماهی، یک واحد بسته بندی مواد غذائی، سه باب سردخانه و 13رستوران است.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد