Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون اجتماعی دادگستری یزد:

ضرورت تعامل مردم و دستگاه های اجرایی در حل بحران آب یزد/برخورد جدی با متخلفان


معاون اجتماعی دادگستری یزد گفت: مسئله آب در کشور جدی است و این مسئله در استان‌های کویری تبدیل به بحران شده که باید با هم فکری مسئولان و جلب مشارکت‌های مردمی بر این مشکل فائق آمد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا، معاون اجتماعی دادگستری استان یزد در نشست با مسئولان مرتبط با امور آب در استان یزد گفت: باید با تعامل، هماهنگی و هم افزایی از تمامی ظرفیت‌های سازمانی منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره گرفت و با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و کمبود نزولات جوی برای غالب شدن بر بحران آب برنامه ریزی کرد و گام برداشت.

 سید علی اصغر رفاهی اظهار کرد: با توجه به گرمی هوا در استان‌های کویری و نیاز رو به افزایش به آب اعم از آب شرب، بهداشت، کشاورزی و صنعت و همچنین استحصال بی رویه از منابع زیر زمینی و مواجهه جامعه با معضل حفاری چاه‌های غیرمجاز و نیز بهره بردارای غیر مجاز از منابع مجاز، لزوم و ضرورت برخورد جدی با متخلفین این عرصه را مسجل ساخته است.

این مقام قضایی با بیان این مطلب که آب به عنوان امانتی در دست نسل حاضر و برای تحویل به نسل آینده است، گفت : ضرورت دارد که به شکل جامعی با پدیده استفاده بی رویه و غیرمجاز از آب ها مقابله کرد و ضمن تذکر وظایف دستگاه‌های مختلف، اقدامات پیشگیرانه در این رابطه را تدوین و اجرایی کرد.

رفاهی از برگزاری همایش ملی با موضوع بحران آب، جرایم و آسیب‌ها؛ از علت شناسی تا پیشگیری خبر داد و گفت: محورهای همایش تخصصی موصوف، جرایم مرتبط با صنعت آب با بررسی حفر چاه های غیر مجاز، اضافه برداشت از چاه‌های مجاز ، آسیب شناسی قانون توزیع عادلانه آب و قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره برداری و آسیب شناسی رویه‌های اجرایی و قضایی در زمینه پیشگیری و مقابله با حفر چاه‌های غیر مجاز به اضافه برداشت از چاه های مجاز است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد تصریح کرد: برای حصول نتایج کاربردی در نشست تخصصی که در آذر ماه به میزبانی استان فارس و با حضور برخی از مقامات کشوری و معاونان اجتماعی استان های اصفهان، بوشهر، کرمان و یزد برگزار خواهد شد باید ضمن علت شناسی استفاده غیر مجاز از منابع آب، پیشنهاد های اجرایی در سطح ملی و استانی جمع آوری و تدوین شود.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد