Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مسائل سیاسی:

طرح «استانی شدن انتخابات» نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد


کارشناس مسائل سیاسی در خصوص طرح استانی شدن انتخابات گفت: این طرح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مرد بررسی دقیق قرار بگیرد در غیر این صورت قوه مقننه را که مهمترین قوه حاکمیتی کشور است را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش سرو ابرکوه، استادعلوم سیاسی دانشگاه یزد در مصاحبه با عصر سیاست در خصوص طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: این طرح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مرد بررسی دقیق قرار بگیرد در غیر این صورت قوه مقننه  را که مهمترین قوه حاکمیتی کشور است را با مشکل مواجه می کند.

 

دکتر اکبر غفوری افزود: کلمه انتخابات از نظر لغوی از کلمه نخب می آید با معنای انتخاب بهترین و بر این اساس انتخابات یعنی انتخاب شایسته ترین و بهترین فرد برای تصدی آن سمت که خداوند در قرآن نیز به انسان امر می کند که امانت را به اهلش بدهید.

 

وی تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات طرح مفیدی است و انتخابات و نمایندگان را از وابستگی های قومی و خانوادگی خارج می کند و باعث می شود افراد لایق و متخصص وارد مجلش شوند.

 

غفوری تاکید کرد: مهمترین رسالت یک نماینده حفظ و حراست از مافع ملی است و نمایندگان از نظر قانونی مسئول رفع مشکلات استان یا شهر خود نیستند بلکه بیشتر باید به وظایف حاکمیتی نظارت و قانون گذاری بپردازند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در ادامه افزود: اکنون نمایندگان به دلیل رفع مشکلات شهرستان یا استان های خود کمتر به وظایف اصلی خود می پردازند که عدم شرکت نمایندگان شهرستانی در صحن مجلس مشهود است.

 

این استاد دانشگاه یزد از پیامد های منفی این طرح را احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات دانست و گفت: این کاهش مشارکت با کاهش مناسبات قومی قبیله ای همراه خواهد بود.

 

وی از جمله نگرانی های این طرح را قطع پل ارتباطی مردم با نمایندگان دانست و اظهار داشت: ایم امکان وجود دارد با اجرای این طرح مناطق محروم مورد غفلت واقع شود.


غفوری تاکید کرد: این طرح باید کارشناسی شود و نمایندگان عیوب این طرح را رفع کنند.


این استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد در پایان گفت: این طرح می تواند برخی شائبه ها در خصئص خرید آراءدر حوزه های کوچک را خاتمه دهد و باعث شود سلامت انتخابات در حوزه های کوچک تحکیم شود و افراد شایسته تری به مجلس راه یابند.


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد