Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه:

طرح ارتقای سطح عملکرد ایستگاه آتش نشانی شهر ابرکوه تهیه شد


مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه از ارتقاء سطح عملکرد آتش نشانی این شهر خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، محسن فلاحزاده  مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه هدف طرح را پیش بینی و پیشگیری از خطرات حریق و اصلاح علمی و فنی تجهیزات و روشهای اطفاء حریق و امداد رسانی اعلام نمود و افزود: این روزها مقابله با حوادث فنی و صنعتی و  سوانح مختلف طبیعی نظیر زلزله و طوفان ضرورت بیشتری یافته است، و به فراخور رشد صنعت و ایجاد زیرساختها پیوسته بر تعداد و شدت حریق ها و انفجارات و در نتیجه بر مقدار خسارات و تعداد تلفات و جراحات بمراتب افزوده می شود و دانش بشری با وجود قرن ها تلاش پیگیر راه حل قاطعی برای خنثی کردن کامل حریق و انفجار نیافته است.

وی در ادامه گفت: بررسی آمارهای دقیق حریق توسط کشورهای مترقی ثابت نموده است که بیش از 75 یا 85 درصد حریق ها قابل پیش بینی و پیگیری می باشد و در صورت استفاده صحیح از ادوات و تجهیزات آتش نشانی عصر حاضر و آموزش و تمرین واقعی کافی و مداوم می توان خسارات و تلفات حریق های غیر قابل پیش بینی را نیز به حداقل ممکن کاهش داد. پیش بینی و پیشگیری خطرات به روشهای علمی و فنی از یک قرن پیش ضرورت آن کاملا احساس گردیده و همواره اهمیت آن سیر صعودی داشته زیرا به ناچار بایستی با تکنولوژی روز همگام شود و با تهیه و تدوین انواع آیین نامه ها و استانداردهای معتبر و رعایت و اجرای آنها تا جایی که ممکن است از بروز حوادث و حریق های احتمالی کاسته شود.

فلاحزاده با اشاره به ضرورت  ارزیابی و همگام سازی ایستاههای آتش نشانی  بر مبنای استاندارد جهانی افزود: استانداردهای موجود در ایستگاه ابرکوه از وضعیت مطلوبی برخوردار است ولی کافی نیست.

مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه، نیاز به تعداد بیشتر شیر هیدرانت، تکمیل کادر نیروی انسانی کار آزموده و جمع آوری اطلاعات از نقاط مختلف شهر جهت تسهیل در خدمات رسانی و ... را از جمله موارد مورد نیاز اعلام کرد و افزود: جهت بهبود سطح سرویس دهی ایستگاه آتش نشانی باید اقداماتی از قبیل خرید تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه، آموزش پرسنل، بالا بردن میزان هماهنگی اعضای ایستگاه و ... انجام گیرد. 

به گزارش روابط عمومی شهرداری ابرکوه، وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تهیه این طرح ضمن شناسایی نقاط ضعف و استاندارد سازی ایستگاه، شاهد خدمات رسانی بهتر و ایمن تر باشیم.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد