Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

اعتبارات سفر امام خامنه ای به یزد در یک نگاه؛

عایدی استان یزد از سفر پرخیر و برکت رهبری، 3هزار و 110 میلیارد ریال است


سفر رهبر معظم انقلاب به یزد در 12 دی ماه 86 علاوه بر برکات فراوان معنوی، دستاوردهای مادی بسیاری نیز برای رشد و پیشرفت یزد و یزدی‌ها داشته است؛ به طوری که این سفر تاریخی 720 پروژه مصوب شد.

ه گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، رهبر معظم انقلاب در 12 دی ماه سال 86 به استان یزد سفر کردند. حضور پر شور و حماسی مردم در استقبال از مقام معظم رهبری برگ زرینی بر تاریخ این دیار و از افتخارات نظام است. پس از این به شکرانه سفر تاریخی رهبر انقلاب به یزد 12 دی را روز یزد نامیدند.

این سفر تاریخی علاوه بر برکات فراوان معنوی، دستاوردهای مادی بسیاری نیز برای رشد و پیشرفت یزد و یزدی‌ها داشته است؛ به طوری که این سفر تاریخی دارای 720 پروژه و مصوبه بوده که خوشبختانه تا به امروز اعتبارات این مصوبات به 311 میلیارد تومان بالغ شده است و جای شکر و قدردانی دارد.

از مهمترین ویژگی‌ها و شاخص‌های مصوبات سفر مقام معظم رهبری می‌توان به تعریف دقیق پروژه، مشخصات، زمان‌بندی و مهمتر از همه مشخص بودن منابع تامین اعتبار پروژه‌ها و تخصیص به موقع اعتبارات و منتفع شدن بسیاری از مردم اقصی نقاط استان با بهره‌برداری از این پروژ‌ها اشاره کرد.
این مصوبات در بخش های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمران شهری و روستایی، آبرسانی، برق رسانی ، کشاورزی، تربیت بدنی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، راهسازی ، بهداشت و درمان و ... بود و از مهمترین این مصوبات می‌توان به جذب اعتبارات بسیار خوب در حوزه درمان و آموزش اشاره کرد که در نتیجه آن پیشرفت های خوبی استان در این حوزه‌ها داشته است.

در طی سفر رهبری دستگاه‌های مختلف استان در جهت رفع نواقص و مشکلات خود مصوبات متعددی داشتند و سهم هر کدام از اعتبارات مشخص شد. در این میان 44 مصوبه مربوط به استانداری، 27 مصوبه‌ی اوقاف و امور خیریه، یک مصوبه‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یک مصوبه‌ی جمعیت هلال احمر، شش مصوبه‌ی دانشگاه یزد، دو مصوبه‌ی سازمان انتقال خون، 47 مصوبه مروبط به سازمان بهزیستی، 13 پروژه آب و فاضلاب روستایی و 12 پروژه آب و فاضلاب شهری، یک مصوبه‌ی برق منطقه‌ای و یک مصوبه در شرکت شهرک‌های صنعتی، 24 مصوبه‌ی شهرداری‌های استان، 13 مصوبه‌ی مروبط به صدا و سیما، دو مصوبه کانون پرورش فکری، 19 مصوبه‌ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و 13 پروژه‌ی اداره کل میرات فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ... بوده است که بسیاری از آن‌ها با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات لازم در همان سال‌های ابتدایی پیشرفت 100 درصدی داشته و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

23 مصوبه در اداره کل ورزش و جوانان و همچنین 41 مصوبه‌ی نوسازی مدارس، 50 مصوبه‌ی بنیاد مسکن و 107 پروژه‌ی سازمان جهادکشاوری ، 165 مصوبه‌ی کمیته امداد حضرت امام(ره) از دیگر مصوبات دستگاه‌های اجرایی در سفر رهبری به یزد بوده است.

رهبر معظّم انقلاب در جمع مسئولین، اجرایی شدن مصوبات و طرح‌ها و حل مشکلات استان یزد را نیازمند پیگیری و جدیت مسئولان در دولت و همچنین مسئولان محلی به ویژه شخص استاندار دانستند و خوشبختانه اکنون با گذشت 9 سال از این سفر اکثر قریب به اتفاق مصوبات سفر رهبری پیشرفت صد در صدی داشته و اجرایی شده است و تنها چند طرح است که در دست اقدام و پیگیری است.

در این سفر رهبر انقلاب با درک و شناخت کامل از شرایط استان مهمترین مسئله استان را آّب دانستند و بر مرتفع نمودن مسئله کم آبی یزد سفارش کردند و در این راستا در بخش کشاورزی، آبرسانی، احیاء و مرمت قنوات و همچنین اجرای عملیات بیابان‌زدای، انتقال توزیع آب (لوله‌گذاری و کانال‌کشی) و احداث استخر ذخیره آب روستاها و ... مصوباتی برای استان دیده شد.

همه شهرستان‌ها وبخش های استان از حضور پر خیر و برکت ایشان بی‌نصیب نماندند و هر شهرستانی دارای مصوبات متعدد و جداگانه‌ای‌بود. به طور مثال  اجرای طرح تامین آب کشاورزی با اجرای سیستم تحت فشار آبیاری خاتم، مهریز و اشکذر، اجرای عملیات بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان در شهرستان اردکان، تامین آب آشامیدنی مجتمع مهرآباد رکن‌آباد میبد، آبرسانی و تامین آب شرب شهر ابرکوه، تکمیل مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی آب شهر مهریز، اجرای طرح تامین آب کشاورزی با اجرای سیستم تحت فشار آبیاری اشکذر تنها گوشه‌ای از برکات سفر رهبری به استان یزد است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد