Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارگردان ابرکوهی مطرح کرد:

عدم حمایت مسئولین علت کوچ هنرمندان از ابرکوه/ضرورت ایجاد صندوق حمایت از هنرمندان/فقط دعای خیر کارساز نیست


کارگردان ابرکوهی گفت: در حوزه هنری، فقط دعای خیر برای هنرمند، کارگردان و عوامل اجرایی، راهگشا نیست بلکه باید حمایت های مادی و معنوی باشد تا از هجرت ظرفیت های داخلی شهرستان، جلوگیری شود.

اصغر عباسی کارگردان ابرکوهی در گفتگو با سرو ابرکوه به مناسبت روز سینما اظهار کرد: انجام فعالیت فرهنگی موثر باید از راهی که موثر تر است انجام شود، در حال حاضر تاثیری که سینما و فیلم در موضوعات مختلف و رفع آسیب های اجتماعی جامعه می تواند داشته باشد، به مراتب بیشتر از چاپ و نشر بروشور است.


عباسی تصریح کرد: باید فکر اساسی کرد و مسئولین بیشتر این قشر را در زمینه های متعدد، مورد حمایت خود قرار دهند تا فعالیت های هنری بهتری ارائه شود.


وی با اشاره به استعدادها و ظرفیت های ابرکوه در عرصه هنری که در کشور مطرح است خاطر نشان کرد: اگر بخشی از بودجه فرهنگی شهرستان که توسط فرمانداری در اختیار ارگان های مختلف قرار می گیرد، با همفکری و بررسی راهکارهای بهتر، در این عرصه هزینه شود، به مراتب فقر فرهنگی شهرستان جبران شده و از بین می رود.


کارگردان فیلم های «رویای صادقه» و «هفت سین مقدس» افزود: با راه اندازی صندوق حمایت از هنرمندان و پرداخت وام می توان از هنر و جامعه هنرمندان حمایت کرد.


هنرمند ابرکوهی با اشاره به بهای بلیط فعالیت های هنری خاطر نشان کرد: علت گران بودن برنامه هایی همچون پخش فیلم، اجرای کنسرت و... این است که هزینه های سنگین این گونه فعالیت ها بر دوش خود سازنده و اجرا کننده می باشد.


عباسی همچنین عدم استقبال مردم از برنامه های هنری را علت دیگر این هزینه های گزاف و خاموش شدن اثر هنری و کارهای فرهنگی در نطفه، دانست.


برگزیده جشنواره فیلم کوتاه رضوی، علت هجرت هنرمندان از ابرکوه را بی مهری مسئولین عنوان کرد و افزود: در حوزه های فیلم سازی، فقط دعای خیر برای هنرمند، کارگردان و عوامل دست اندر، راهگشا نیست بلکه باید حمایت های مادی و معنوی باشد تا از هجرت ظرفیت های داخلی شهرستان، به استان و خارج استان جلوگیری شود.


انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد