Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در واکنش به جنایات آل سعود در یمن:

عربستان گرفتار بازي دو سر باخت شده است/ وحشت آل سعود از اقتدار يمن


امام جمعه ابرکوه در واکنش به حملات دوباره عربستان به یمن پس از اعلام آتش بس گفت: عربستان در هر شرايطي در يمن محكوم به شكست است و رؤياي پيروزي براي آن هرگز تعبير نمي‏شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه در واکنش به حملات دوباره عربستان به یمن پس از اعلام آتش اظهار داشت: بس يمن از نظر تاريخي و جغرافياي سياسي، نظامي، راهبردي جايگاه و موقعيت مهمي دارد، ازجمله مناطق نفت‏خيز نجران، عسير و به‏ويژه جيزان كه مشرف به درياي سرخ است.


حجت الاسلام حسینی عرض کرد: مردم منتسب به قبايل حوثي و جنبش انصارالله كه همواره با نفوذ و سيطره عربستان مشكل داشته و مخالف بوده‏اند، تاكنون 9 بار هدف حملات عربستان قرار گرفته‏اند و رهبرشان شهيد شده است.


وی افزود: آخرين ‏بار در سال 2009 نظاميان سعودي وارد خاك يمن شدند و صعده را هدف حملات خود قرار دادند؛ ولي با مقاومت انصارالله روبه‏رو شدند و آن‏ها نه تنها نظاميان سعودي را از خاك يمن اخراج كردند؛ بلكه حتي آن‏ها را در داخل خاك عربستان تعقيب كرده و برخي از روستاها را به تصرف خود درآوردند و بسياري از نظاميان متجاوز را به هلاكت رساندند.


آل‏ سعود از اقتدار و وحدت يمن وحشت دارد
حسینی تصریح کرد: عبدالعزيز آل‏سعود، بنيان‏گذار حكومت اين رژيم گفته بود، مواظب يمن باشيد، زيرا يمن بسيار خطرناك است. آل‏سعود همواره از اقتدار و وحدت يمن وحشت داشته‏اند، به‏ همين ‏دليل اگر نتوانستند به‏طور مستقيم بر حاكميت و حكومت يمن مسلط باشند، اعمال نفوذ كردند.


وی گفت: هم‏چنين، وحدت يمن و انسجام اين كشور را از طريق نفوذ در عشاير و ايجاد تفرقه ديني و مذهبي در معرض خطر قرار داده‏اند؛ چون كشور يمن، كشور تاريخي است و تمدن كهن دارد، بر برخي سران و رهبران عشاير و قبايل سرمايه‏گذاري و حتي فرقه‏سازي كرده و جنگ داخلي راه انداخت كه يمن روي خوش به خود نبيند.


مردم يمن استقلال‏خواهي و سلطه‏گري عربستان را زير سؤال برده‏اند
امام جمعه ابرکوه بیان داشت: در يك جمله مي‏توان گفت، وحشت آل‏سعود از مردم يمن است كه استقلال‏خواهي، سلطه‏گري عربستان را زير سؤال برده‏اند. كشورهاي غربي و عربي نيز كه از گسترش قيام مردمي يمن در هراس هستند، در جنايات عربستان در اين كشور مشاركت مي‏كنند.


عربستان گرفتار بازي دو سر باخت شده است
حسینی تاکید کرد: با وجود اين، عربستان گرفتار بازي دو سر باخت شده است، زيرا اگر در اين جنگ شكست بخورد، از فقيرترين كشور با كمترين امكانات نظامي شكست خورده كه يك رسوايي است و در صورت پيروزي هم وجهه عربستان به‏عنوان قاتل زنان و كودكان در ميان جهانيان بيش از پيش تخريب مي‏شود و همگان آن ‏را با رژيم كودك‏كش صهيونيستي مقايسه مي‏كنند كه اين هم شكستي سنگين براي رياض است.


وی خاطر نشان کرد: عربستان در هر شرايطي در يمن محكوم به شكست است و رؤياي پيروزي براي آن هرگز تعبير نمي‏شود. چنان‏كه براي رژيم صهيونيستي تعبير نشده و نخواهد شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد