Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

فاصله طبقاتی مسئولان با مردم موجب سلب اعتماد آنان می شود


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: حکومت از نظر اسلام به عنوان یک امر هدف به حساب نمی آید بلکه وسیله ای برای اجرای احکام و فرامین الهی در جامعه است.

به گزارش سرو ابرکوه، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در مصاحبه با یزدرسا؛ با بیان این مطلب که حکومت از نظر اسلام به عنوان یک امر هدف به حساب نمی آید بلکه وسیله ای برای اجرای احکام و فرامین الهی در جامعه است گفت: امام متقین علی(ع)  می فرماید حکومت به اندازه لنگ کفشی کهنه برایم ارزش ندارد مگر اینکه  در آن اوامر و دستورات الهی که شامل موارد متعددی از جمله خدمت به مردم، اجرای عدالت در جامعه،طرفداری از مستضعفبن و مبارزه باظلم است اجرا شود.

حجت الاسلام سید محمد حسینی کوهستانی اضافه کرد: از این رو حضرت در توصیه ها  و نامه های خود به کارگزاران حکومت بر هدایت مردم و رسیدگی به امور آنان تاکید می کند و از آنان می خواهد که  با مردم مهربان بوده و ارتباط داشته باشند. 

حسینی کوهستانی در ادامه نقش ارتباط کارگزاران حکومت با مردم را بسیار مهم دانست و گفت: اگر مدیران و کارگزاران نظام اسلامی با مردم ارتباط نداشته باشند ممکن است از برخی مطالب،مشکلات و دغدغه های آنان که توسط نیروهای تحت امرشان به هر دلیلی به آن ها اطلاع داده نشده بی اطلاع بوده و برای رفع آن ها تلاشی انجام ندهند.

وی با اشاره به این مطلب که بر اساس روایات بهترین افراد،کسی است که در راه خدمت به مردم تلاش کند اظهار داشت: حکومت برای اداره و خدمت به جامعه بر اساس کتاب و دستورات الهی بوده و باید نیازهای مشروع و معقول  مردم را برآورده کند بنابراین با توجه به شرایط فعلی، بهترین الگو برای تظیم امور حکومت، مدل حکومتی امیر المومنین (ع)بوده  که  به اندازه ای دقیق است که حتی به ریزترین امور حکومتی  هم توجه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مردم از حکومت اسلامی توقع دارند که انجام وظیفه بر اساس دستورات دینی باشد، صداقت در رفتار، گفتار و وعده وعید ها بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: هرچند درطول دوران انقلاب تلاش های بسیاری در زمینه تحقق عدالت و رسیدگی به مردم صورت گرفته اما  باید عدالت در کشور پررنگ تر از وضعیت فعلی باشد و رسیدگی به مناطق محروم در اولویت برنامه های دولتمردان قرار گیرد.

حسینی کوهستانی با بیان این که فاصله سطح زندگی نیروی های تاثیرگذار حکومت اسلامی به ویژه مدیران که از امکانات بیشتری برخوردار هستند با سطح زندگی عامه مردم موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد اظهار داشت: نباید زندگی مسئولان فاصله طبقاتی با مردم عادی داشته باشد و کارگزاران نظام باید به گونه ای زندگی کنند که مردم اعتماد خود را نسبت به آنان از دست بدهند و از آنان نا امید شوند.

وی اعتماد فی مابین مردم و مسئولان را سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی ایران  در طول حیات خود به موفقیت هایی در عرصه های بین المللی دست یافته و امروز به یک کشور تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده با حمایت ها و پشتیبانی های مردمی به اینجا رسیده و این حمایت ها در نتیجه اعتماد آنان به نظام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اذعان داشت: در این شب های قدر از خداوند بزرگ می خواهیم که توفیق خدمت صادقانه به مردم را به همه ما عنایت فرماید.

انتهای پیام/ح




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد