Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نمایش استکبار ستیزی مردم در حسینیه ایران؛

فریاد«هیهات مناالذله» در دارالعباده طنین انداز شد/فتنه جدید دشمن، نفوذ در پسابرجام/استاندار باز هم نیامد


دارالعباده مانند سرتاسر ایران اسلامی امروز شاهد طنین فریاد «هیهات مناالذله» و ابراز انزجار مردم انقلابی و متدین در روز مبارزه با استکبار بود.

به گزارش سرو ابرکوه؛ صبح امروز به مناسبت سیزدهم آبان ماه و روز دانش آموز راهپیمائی پرشور مردم دارالعباده یزد برگزار شد. مردم یزد از دو مسیر میدان بعثت و میدان شهید بهشتی خود را به میدان امیرچخماق می رساندند تا در جوار شهدای گمنام انزجار خود از استکبار را فریاد بزنند.

*متاسفانه چهار راه سلمان مسدود نشده بود و وسایل نقلیه تا نزدیکی میدان امیرچخماق هم جلو می آمدند که همین اتفاق باعث بروز ترافیک و ایجاد مشکل در خیابان سلمان شده بود. ادامه ساخت و ساز های حاشیه میدان علی رغم حضور مردم نیز از نکات جالب مراسم امروز بود. کارگران اصرار عجیبی بر ادامه فعالیت علی رغم حضور مردم و دانش آموزان و احتمال بروز خطر داشتند.

*آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان، دکتر جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، حجت الاسلام محمدی رئیس دفتر شورای نگهبان در یزد، شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش، شاکری شمسی فرماندار یزد، شریفی مدیر کل حج و زیارت، سرهنگ رجبی مدیر کل حفظ آثار و حجت الاسلام حسینی کوهستانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از جمله مسئولین حاضر در این راهپیمائی بودند. غیبت استاندار یزد مساله ای بود که حتی حضور طالبی معاون سیاسی امنیتی وی و جوادیان زاده مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم نتوانست این جای خالی را بپوشاند. استاندار یزد که برای همراهی افراد مطرود نظام از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند امروز هم نیامد!

 

 

*در روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار حضور دانش آموزان بسیجی بسیار چشمگیر بود. حضور بسیج پیشکسوتان در کنار دانش آموزان بار دیگر اثبات کرد پیوند قلبی بین نسل چهارم انقلاب و نسل اول ناگسستنی است. پیشکسوتان بسیجی با حضور در راهپیمائی رویش های انقلاب را به نظاره نشستند.

*راهپیمایان روز سیزده آبان پرچم های آمریکا و اسرائیل را به نشانه اعتراض به آتش کشیدند.

*برپایی ایستگاه مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا»، نمایشگاه استکبار ستیزی اداره اوقاف و پایگاه فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی به همت کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی ورزشی شهر یزد در حاشیه راهپیمائی نیز از نکات جالب توجه بود.

*شرکت کنندگان در راهپیمائی امروز با امضای طومار«دنیای بدون جنگ حق تمام کودکان است»از کودکان مظلوم و جنگ زده فلسطین، لبنان،عراق، سوریه، بحرین و یمن حمایت کردند.

ماه محرم و فضای سیاسی جامعه به شعارها، دست نوشته ها و پوسترها نیز رنگ و بوی خاصی بخشیده بود. هیهات من الذله، مرگ بر شمر زمانه، مذاکره با آمریکا ممنوع است/سازش ما با آمریکا محال است، لبیک یا خامنه ای/لبیک یا حسین است تجلی این تاثیر بود.

*قرائت قرآن آغازگر مراسم روز دانش آموز در میدان و حسینیه امیرچخماق بود. بعد از قرائت قرآن و اجرای سرودی زیبا توسط گروه سرود عاشقان ولایت نوبت به سخنرانی رسید.

*حجت الاسلام میررحیمی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان یزد سخنران ویژه مراسم روز استکبار ستیزی بود.

*وی نفوذ در پسا برجام را بعد از جنگ تحمیلی، فتنه 78 و فتنه 88 آخرین تلاش دشمن برای فتنه انگیزی در کشور دانست.

 

*سلام بر سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان پایان بخش تظاهرات امروز بود.

عصر فرهنگ




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد