Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه ای با حضور مسئولان؛

فعال اقتصادی در بافق خواستار فراهم شدن زیر ساخت کارخانه فرآوری خرما شد


فعال بافقی عرصه «اقتصاد مقاومتی» گفت: تنها خواسته خرماداران از مسئولین جهت احداث کارخانه فرآوری خرما، واگذاری زمین مناسب است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از بافق خبر؛ نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق و جمعی از مسئولین و فعالان این عرصه در محل سالن اداره ارشاد شهرستان بافق برگزار شد.
محمد مهدی صدری پور، 
فعال بافقی عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: به منظور ساماندهی خرمای شهرستان و جلوگیری از اسراف و اتلاف انرژی کشاورزان زحمتکش و همچنین درآمدزایی و انگیزه بیشتر کشاورزان در زمینه کاشت و برداشت خرما، از مسئولین شهرستان تقاضا داریم به موانع سر راه این طرح، که مهم ترین آن واگذاری زمین مناسب جهت احداث کارخانه بسته بندی و فرآوری خرما می باشد رسیدگی کنند.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در ادامه گفت: شهرستان بافق در حال حاضرمیزان زیرکشت خرما   در این شهرستان ، ۲هزارهکتار است، که حدود یک هزار و ۴۰۰هکتارآن درخت خرمای بومی و۶۰۰هکتار نیز درخت خرمای اصلاح شده که عمده آن از نوع کبکاب می باشد.

صدری پور ادامه داد: بالغ برسه هزار و ۵۰۰ تن خرما  بدون احتساب خرمای بومی از درختان اصلاح شده برداشت می شود که حدود یک هزار و ۱۰۰ تن خرمای آن درجه یک و دو هزار و ۴۰۰تن نیز خرمای درجه۲و۳می باشد.

محمد مهدی صدری پور اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالقوه شهرستان بافق در زمینه خرما و همچنین مصوبه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان ، مبنی برنام نهادن کارگروه خاص خرما برای شهرستان بافق،  این کارگروه در اوایل فصل تابستان ، باحضور فعالان و متخصصین مربوطه تشکیل و طی جلسات متعدّدی که تشکیل و در پایان  تصمیمات زیر گرفته شد:

* بازدید جمعی از خرمادارن ومتخصصین این رشته از کارگاه های بسته بندی و فرآوری در برازجان و بوشهر
* تاسیس شرکت تعاونی «شهرجام کویر» برای بسیجیان و فعالان این عرصه
* اخذ مجوزهای لازم درزمینه بسته بندی وفرآوری از اداره صنعت،معدن وتجارت
* ساخت دستگاه شستشوی خرما به دست متخصصین بومی شهرستان و نهایتا در راستای راه اندازی کارخانه بسته بندی و فرآوری خرما که فاز اول آن بسته بندی خرمای درجه یک شهرستان می باشد طرح توجیهی آن فراهم شد.

 انتهای پیام/ع.ع

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد