Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

لغزش و آسیب‌پذیری جوانان ناشی از ضعف بنیه دینی و اعتقادی است


امام‌جمعه ابرکوه در جمع بانوان بسیجی شهرستان گفت: لغزش جوانان و آسیب‌پذیری آنان، آزردگی‌های روحی و معنوی که در جامعه وجود دارد، ناشی از ضعف بنیه دینی است.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح  امروز به همت شعبه نمایندگی دفتر ولی‌فقیه در حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س)، چهارمین نشست اعتقادی، معنوی و اخلاقی با محوریت سبک زندگی اسلامی در دفتر امام‌جمعه ابرکوه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، اسلام را مکتب انسان‌ساز و منزلت بخش معرفی کرد و گفت: متأسفانه ارزش انسان در دیدگاه غرب در حدّ حیوانات خانگی و بعضاً کمتر از آن است؛ اما اسلام همه شایستگی‌ها و فضیلت‌ها را در انسان متمرکز کرده و تمامی موجودات خلقت را به خدمت او در آورده است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: غرب‌زدگانی که معیارهای زشت غربی وجودشان را گرفته است نمی‌توانند با مبانی و فرهنگ اسلامی که انسان را به اوج قله معنویت می‌رساند هماهنگی و همفکری داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: هدف غرب از ترویج فرهنگ غلط خود این است که ما حیوان‌صفت زندگی کنیم و هیچ انگیزه‌ای در زندگی به غیر از رسیدن به مادیات نداشته باشیم. درحالی‌که فلسفه آفرینش اهدافی متعالی‌تر از مادیات دارد و تلاش انسان باید در مسیر رسیدن به بالاترین منزلت و جایگاه انسانی صورت گیرد.

وی  ادامه داد: برای داشتن یک زندگی انسانی باید علاوه بر پایبند بودن به اعتقادات دینی به دستورات آن نیز عمل کنیم تا راه رسیدن به حیات طیبه انسانی را پیدا کنیم. مهم‌ترین سرمایه معنوی، تقویت بنیه دینی است؛ لذا لغزش جوانان و آسیب‌پذیری آنان، آزردگی‌های روحی و معنوی که در جامعه وجود دارد، ناشی از ضعف بنیه دینی است.

امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر اینکه هدف غرب انحطاط جوانان و سقوط آنان به منجلاب فساد و تباهی است، یادآور شد: بانوان در این راستا مسئولیت سنگین نجات خانواده خود و در بُعد وسیع‌تر تمام جامعه را از گرفتار شدن در این منجلاب بر عهده‌دارند. لذا این مهم باتربیت صحیح اسلامی و تربیت نسلی که به مبانی دینی معتقد باشد، محقق خواهد شد.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 3.6666666666666665 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد