Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه موقت بخش بهمن:

لغو امتحانات به مناسبت شب یلدا توجیه ندارد/ صله‌رحم و رفع کدورت‌ها از ویژگی‌های شب یلدا


امام‌جمعه موقت بخش بهمن، گفت : اینکه مسئولین آموزشی به مناسبت شب یلدا امتحانات را لغو می‌کنند، توجیه ندارد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی فتاحی امام‌جمعه موقت بخش بهمن، ظهر امروز در خطبه‌های نماز، در آستانه روز ثبت‌احوال اظهار کرد : رسالت بزرگ ثبت‌احوال، ثبت به‌موقع و به‌روز وقایع حیاتی، صدور اسناد هویتی و انتشار آمارهای حیاتی است.

حجت اسلام فتاحی، ضمن تبریک این روز به فعالان این حوزه در شهرستان، گفت : یکی از نکاتی که در این حوزه باید موردتوجه قرار گیرد، انتخاب نام مناسب و در شأن برای فرزندان است که پدر و مادرها باید نسبت به آن بی‌اهمیت نباشند.

وی در بخش دیگر از خطبه‌ها به شب یلدا اشاره کرد و افزود : یکی از فضیلت‌های این شب، دور همی و شب‌نشینی خانواده‌ها و به‌جا آوردن صله‌رحم است که می‌تواند باهدف رفع مشکلات اقوام و کدورت‌ها برگزار شود.

امام‌جمعه موقت بخش بهمن بیان کرد : لذا مناسب است که رسانه‌های ملی به‌جای پرداختن به حاشیه‌های این شب و تأکید بر مراسمات حاشیه‌ای، بر موضوع صلح رحم و گذشت کردن در مقابل یکدیگر تأکید داشته باشند.

فتاحی همچنین تصریح کرد : اینکه مسئولین آموزشی صرفاً امتحانات مراکز آموزشی را با عنوان شب یلدا لغو می‌کنند، از شئونات و آداب‌ورسوم این شب نیست و توجیه ندارد.

وی بابیان، تولد حضرت عیسی (ع) که نام مبارکش ۲۵ بار و لقب ایشان مسیح ۱۳ بار در قرآن ذکرشده است، افزود : مادر وی حضرت مریم (س) از زنان بافضیلتی است، که سوره‌ای در قرآن به نام ایشان آمده است.

فتاحی گفت : حضرت عیسی (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم و صاحب دین و کتاب انجیل است و ازجمله معجزات حضرت مسیح سخن گفتن از زمان تولد بود که بر پاک‌دامنی مادر گواهی داد. زمانی که یهودیان تصمیم به قتل ایشان گرفتند، به اراده خداوند به آسمان‌ها رفت تا منجی بشریت باشد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد