Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت؛

لکه های قرمز خشکسالی در مسیر یزد!!!


نویسنده ابرکوهی نوشت: باید منتظر لکه های قرمزتری در نقشه های پهنه بندی خشکسالی یزد باشیم همان وضعیت ناگواری که چندی پیش جناب میرمحمدی استاندار یزد، از آن احساس نگرانی نموده بود.

به گزارش سرو ابرکوه، مهران فاطمی جفرافیدان و نویسنده ابرکوهی در یادداشتی با عنوان "لکه های قرمز خشکسالی  در مسیر یزد!!!" نوشت:

تصویری که در ذیل این مطلب آمده است نمایی از خشکی رودخانه زاینده رود در سال ۱۲۸۰ هجری می باشد زمانی که اکوسیستم متوازن و دستکاری های انسانی نظم سیستم طبیعی را با چالش روبرو نکرده بود.

نتیجه آنکه به لحاظ تاریخی وقوع چنین خشکسالی های  خشن و سخت در ایران مرکزی مسبوق به سابقه بوده است  و علی الظاهر بایستی خود را برای شرایط سختری آماده نماییم!

از آنجایی که کلاس های شدید خشکسالی را با لکه های قرمز و تیره نشان می دهند، پس باید منتظر لکه های قرمزتری در نقشه های پهنه بندی خشکسالی یزد باشیم همان وضعیت ناگواری که چندی پیش جناب میرمحمدی  استاندار یزد، از آن احساس نگرانی نموده بود و تاریخچه آبیاری کوزه ای در یزد را یادآوری و نشانه ای از بروز خشکسالی های بسیار شدیدتر از زمان فعلی دانسته بود!

حقیقتا برای آن شرایط بسیار سختی که به هیچکس رحمی نمی کند چه تدبیری اندیشیده ایم؟ پیشینیان ما یزد را از آن گذرگاه سخت به خوبی عبوردادند آیا ما هم …؟!!!

ابرنیوز

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد