Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه بخش بهمن:

ما را از تحریم نترسانید!/ ایران 40 سال است در فشارهای اقتصادی است


امام جمعه بخش بهمن گفت: ما را از تحریم نترسانید! ما 40 سال است در فشار اقتصادی هستیم و تحریم های امروز آخرین حربه آمریکاست و مستثنی کردن 8 کشور از تحریم خرید نفت ایران نشان می دهد دشمنان انقلاب نتوانستند به اهداف خود برسند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده، جمعیت امسال حضور زائران در کربلای معلی چه از ایران و چه از دیگر کشورها بیشتر از سال های گذشته بوده و این مصداق این سخن رسول اکرم(ص) است که فرمودند خدا یک حرارت و محبتی از امام حسین(ع) در دل ها قرار داده که تا قیامت سرد نمی شود.

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر دسیسه های دشمنان به منظور کمرنگ کردن همایش عظیم اربعین ادامه داد: دشمنان از ماه ها قبل از اربعین تبلیغات خود را برای عدم حضور مردم در این همایش عظیم به کار گرفتند تا آن را کم رنگ کنند چه از جهت سیاسی که دنبال اختلاف افکنی و ایجاد رعب و ترس بودند و چه از جهت اقتصادی اما موفق نشدند.

خنثی شدن توطئه ایجاد اختلاف بین ملت عراق و ایران از برکات اربعین
وی به دستاوردهای بزرگ این حادثه تاریخی پرداخت و افزود: یک دستاورد و اثر مهم اربعین امسال، خنثی کردن توطئه دشمن در ایجاد اختلاف میان دو ملت عراق و ایران بود.  

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگر از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش آموزان به مناسبت 13 آبان اشاره کرد و گفت: دشمنی با آمریکا نکته بسیار مهمی بود که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند.

آمریکا مصداق اتم استکبار است
وی افزود: چرا نباید دشمنی با آمریکا فراموش شود ؟چون آمریکا مستکبر است و طبق فرمایش قرآن کریم باید با استکبار مبارزه کرد اگر مبارزه و دشمنی نکنیم ما پیرو قرآن نیستیم؛ مبارزه با استکبار تمام شدنی نیست و امروز آمریکا مصداق اتم استکبار است و به فرموده رهبر انقلاب تا زمانی که آمریکا خوی استکباری و سلطه طلبی دارد رویکرد جمهوری اسلامی نسبت به آمریکا تغییر نخواهد کرد.

خطیب جمعه مهردشت با تاکید بر مقاومت در مقابل دشمن بیان کرد: عده ای معتقدند چون آمریکا ابرقدرت است بنابراین چاره ای جز سر خم کردن در مقابل آن وجود ندارد؛ اما ترویج و تبلیغ مقاومت مورد تاکید رهبر انقلاب است؛ بعضی تصور نکنند چون دشمن موشک و بمب دارد، باید عقب نشینی کنیم بلکه راه درست مقاومت است.

این مقام مسئول به بازنده بودن آمریکا در 40 سال عمر انقلاب اسلامی پرداخت و ادامه داد: امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب و چالش با آمریکا باید نگاه کنیم ببنیم جایگاه آمریکا و ایران در دنیا کجاست؟ اگر خوب دقت کنیم می بینیم برنده این میدان، جمهوری اسلامی و بازنده آمریکاست.

وی به بحران های مالی و اقتصادی آمریکا اشاره داشت و تاکید کرد: امروز قدرت سخت آمریکا به شدت افول پیدا کرده است و این به اصطلاح ابرقدرت! بدهكارترین كشور جهان است، بیش از 15 تریلیون دلار بدهکاری و 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارد و حدود چهل میلیون نفر آمریكایى زیر خط فقر قرار دارند که همان بحران مالی آمریکاست.

علیزاده خاطرنشان کرد: از جهت نظامی نیز قدرت نظامی آمریکا کاهش پیدا کرده است، آنها ممکن است ابزار نظامی پیشرفته داشته باشند اما از جهت نیروی انسانی سردر گم هستند. آمریكا با داشتن مدرن‏ترین جنگ افزارها و حتى با كمك متحدان اروپایى خود نتوانست گروه طالبان را شكست دهد، شكست ارتش آمریكا در افغانستان و عراق اعتماد به نفس نیروهاى نظامى آمریكا را كاهش داده است و لذا به جنگ های نیابتی رو آورده اند.

وی افزود: در عرصه قدرت نرم هم آمریکا زمین خورده است؛ نمونه آن تنها شدن آمریکا در عرصه بین الملل است نظر سنجی ها نشان می دهد نگاه مردم جهان به آمریکا در سال های اخیر منفی تر از گذشته شده است تا جایی که اروپا هم تلاش می کند از سلطه آمریکا خارج شود.

امام جمعه بخش بهمن به جایگاه ایران خصوصا در عرصه بین الملل و منازعات منطقه، پرداخته و گفت: دشمنان کشورمان در هر جایی رفتند شکست خوردند اما ایران در هر کجا رفت پیروز شد و همین موجب عصبانیت آنها شده است.

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: در عرصه خودکفایی با هدف فلج کردن اقتصاد ما را تحریم کردند تا ما را عقب نگه دارند اما این سبب رشد و خودکفایی ما شد؛ در عرصه علمی ما پیشرفت های خوبی داشتیم نه فقط در هسته ای بلکه در فناوری زیستی، در فناوری نانو در صنایع هوافضا، سلول های بنیادی و شبیه سازی این ها را فقط چند کشور در دنیا دارند که ایران جزء این هاست.

این مقام مسئول طرح آتش بس در یمن را تلاش غرب برای نجات عربستان از این باتلاق عنوان کرد و گفت: بالاخره غرب و آمریکا به عنوان حامیان عربستان در تجاوز به مردم یمن به شکست ائتلاف عبری، عربی آل سعود اعتراف کرده و حکام آل سعود پس از 44 ماه کشتار مردم بی دفاع یمن به ناتوانی خود پی بردند؛ پیامی که این جنگ 44 ماهه داشت ناتوانی و ضعف این کشور عربی بود و بداند کسی که در مقابل کشوری چون یمن عاجز است نباید برای کشور قدرتمندی چون ایران شاخ و شانه بکشد. 

حجت الاسلام علیزاده به واقعه مسدود كردن دارايي‏هاي ايران در خارج از كشور توسط دولت ايالات متحده آمريكا در 24 آبان اشاره کرد و گفت: مساله تحریم که امروز در بوق و کرنا می شود سابقه دیرینه دارد؛ همزمان با تسخیر لانه جاسوسی دارایی های ایران در بانک های خارج از کشور مسدود و فشار اقتصادی آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

وی افزود: ما را از تحریم نترسانید! ما چهل سال است که تحریم هستیم که امروز شدت پیدا کرده و به اوج خود رسیده است و تحریم های امروز آخرین حربه آمریکاست که جمهوری اسلامی از این هم سربلند بیرون خواهد رفت و نشانه آن هم مستثنی کردن 8 کشور از تحریم خرید نفت ایران است که نشان می دهد آمریکا نتوانست به اهداف خود برسد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد