Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

ماهیت قیام عاشورا، سیاسی است/ بی‌آلایشی مسئولان دهه 60 یکی از رموز پیروزی جنگ تحمیلی


امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر صداقت و مردمی بودن مسئولان که علت پیروزی در جنگ تحمیلی بود، گفت : چرا امروز باید گرفتار وعده‌های توخالی، مناقشات سیاسی و جناحی و چنددستگی، باشیم، که باعث شود مسئولان اقتصادی ناخواسته آب در آسیاب دشمن بریزند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ ظهر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن تشکر از مردم شهرستان جهت برپایی مراسمات و هیئت‌های عزاداری محرم اظهار کرد : قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) یک جریان سیاسی الهی بود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت : این قیام در راستای حفظ دین و ارزش‌ها، اصلاح و جلوگیری از انحراف جامعه و نظام اسلامی بود. حادثه‌ای بی‌هدف و ناگهانی نبود، بلکه حرکتی اجتماعی و کاملاً هدفمند و با برنامه بود.

ذات قیام عاشورا، سیاسی بود لذا ماهیت عزاداری‌ها باید سیاسی باشد
وی افزود : مسائل سیاسی در ذات قیام عاشورا است، لذا برنامه هیئت‌ها و عزاداری‌ها باید ماهیت سیاسی داشته باشد. کسانی که از غیرسیاسی بودن عزاداری صحبت می‌کنند، بدانند به فرموده مقام معظم رهبری ماهیت، عزاداری، حوزه و دین سکولار نداریم و این‌ها فارغ از مسائل سیاسی نیست.

حسینی یادآور شد : معاویه لعنت الله با سیاست تطمیع، تهدید، کشتار و بی‌رحمی درب خانه اهل‌بیت (ع) را به روی مردم بست و اجازه نداد، در دوران امامت ده‌ساله امام حسین (ع) مردم یک روایت از آن حضرت نقل کنند و با تلاش و نیرنگ خلافت اسلامی را به حکومتی شاهانه، استبدادی و موروثی با جانشینی فرزندش یزید می‌گسار و میمون‌باز تبدیل کرد.

قناعت، تأسی از عاشورا، بی‌آلایشی و مردمی بودن مسئولان رمز پیروزی جنگ تحمیلی بود
خطیب جمعه ابرکوه، ضمن اشاره به اهمیت مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطر رزمندگان این دوران، گفت : نهضت حسینی الگوی عملی ایستادگی و مبارزه ملت ایران با ظلم و ستم در دوران جنگ تحمیلی بود. آنها رفتند تا عزت، آزادگی، استقلال، اقتدار و شرف بماند.

وی تصریح کرد : قناعت و سازگاری، دنیا گریزی، حق‌طلبی و باطل‌ستیزی، تأسی به سیره امام حسین(ع) و شهدای کربلا، رمز موفقیت و مقاومت سرسختانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس بود.

حسینی ادامه داد : حرص و ولَع، طمع و زیاده‌خواهی، سودجویی و دنیاطلبی که امروز جامعه گرفتار آن شده است، موجب سقوط می‌شود.

گرفتاری‌های امروز ناشی از کمرنگ شدن ارزش‌های دفاع مقدس است/ چرا مسئولان اقتصادی ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند
امام‌جمعه ابرکوه، با تأکید بر صداقت و بی‌آلایشی مسئولان در دهه شصت و مردمی بودن آنها که از علل دیگر پیروزی جنگ تحمیلی بود، گفت : چرا امروز باید گرفتار وعده‌های توخالی، مواضع نامتعارف، مناقشات سیاسی و جناحی، اختلافات و چنددستگی، دورغ گویی و فریبکاری باشیم؟!

وی عنوان کرد : مسئولین و سیاست‌گذاران کشور به‌ویژه در بخش اقتصادی ببینید، چه کرده‌اند که ناخواسته آب به آسیای دشمن ریختند و با بی‌تدبیری بذر و ویروس ناامیدی در بین ملت پاشیدند. از دشمن جز دشمنی و رذالت انتظار نیست اما چرا ما به دشمن کمک می‌کنیم؟

تنها راه استمرار انقلاب اتحاد و جدی گرفتن هشدارهای رهبری است
حسینی خاطرنشان کرد : همه بدانیم اکنون‌که در میدان جنگ تمام‌عیار اقتصادی مقابل دشمن قرار داریم، باید با صبر و قناعت، یکدل و یک‌صدا مقابل بدخواهان بایستیم و هشدارهای رهبری را جدی بگیریم. زیرا هدف آمریکایی‌ها این است که چهل‌سالگی انقلاب را به مخاطره بیندازند.

هدف دشمنان از تلاش بی‌وقفه برای خنثی کردن قدرت بین‌المللی ایران است
وی تأکید کرد : به‌کارگیری گسترده‌ترین تحریم‌ها، تمسک به صهیونیست‌ها و گروه‌های مطرود و درمانده مانند منافقین و سلطنت‌طلبان، برای محو گفتمان انقلاب اسلامی، به زیر کشیدن ایران از قله استقلال، و عزت، خنثی کردن قدرت بین‌المللی و نقش تعیین‌کننده ایران در مناسبت‌های جهانی و پیشرفت در عرصه‌های دفاعی و هسته‌ای است.

امام‌جمعه ابرکوه گفت : امید است که ان‌شاءالله همه ما در این آزمون سخت، موفق و قبول شویم و نظام و انقلاب را از این گردونه‌های خطر عبور دهیم.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد