Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/ محمدحسین رمضانی

محرم و نفوذ دشمن!


دشمن با غافل کردن جوانان از اهداف و انگیزه های قیام امام حسین(ع) و تحریف و تغییر در عزاداری ها وسکولاریزه کردن هیئت ها، میزان اثرگذاری و عظمت این ماه را کمرنگ می کند.

سرو ابرکوه؛

محمد حسین رمضانی نویسنده ابرکوهی در یادداشتی نوشت: ماه محرم از جمله ماه های حرام و باعظمت و پرحادثه در اسلام است!

آنچه به این ماه عظمت بخشیده، قیام امام حسین(ع) وشهادت اصحاب و اولاد ایشان در روز عاشورا و به اسارت گرفتن اهل بیت(ع) ایشان است وآنچه که مهم است و اهل بیت(علیهم السلام)نسبت به آن تاکید داشتند، دنبال کردن اهداف و انگیزه های امام حسین(ع) از قیام، که همان اصلاح امت و احیای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با تحریفاتی که در جامعه آن روز توسط خاندان اموی ایجاد شده بوده است.

محرم و صفر در ظلم ستیزی و استکبارستیزی شیعیان و ایستادگی ایشان در برابر طَواغیت در زمان های مختلف موثر بوده و در طول تاریخ بعد از قیام امام حسین(ع) شیعیان در برابر حُکام فاجر خود ایستادگی و مبارزه کردند، چرا که یکی دیگر از درس های عاشورا درس عزت و زیر بار زور نرفتن است.

به همین دلیل شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی حکومت پهلوی وابسته به محرم وصفر بوده است، وقتی تاریخ انقلاب را ورق می زنیم در می یابیم که یکی از علل موثر در به ثمرنشستن انقلاب، همین ماه محرم و صفراست، چرا که بیشترین تظاهراتی که در دوران طاغوت انجام می شده و رژیم طاغوت در مقابله با آن ناتوان بوده، در روزهای عاشورا، اربعین و ۲٨صفر اتفاق می افتاده است، به عنوان مثال در 26 دی ماه سال 1357 محمدرضا پهلوی مجبور به فرار از کشور شد و در همان روز کابینه بختیار از مجلس رای اعتماد گرفت.

در چنین شرایطی و در این مقطع حساس سه روز تا اربعین حسینی باقی مانده بود و امام خمینی(ره) در 25 دی1357 پیامی به مناسبت اربعين صادرکردند و درقسمتی از پیام فرمودند: اربعین اخیر برادران ما(شهداي انقلاب) بازتاب اربعین آن دلاوران (شهداي دشت كربلا) می ‏باشد؛ خون طاهر آنان به حکومت طاغوتی یزید خاتمه داد، و خون پاک اینان سلطنت طاغوتی را به هم پیچید؛ و اتفاقا تظاهرات عظیمی در همان سال در قالب راهپیمایی به راه افتاد.

بنابراین عظمت و تاثیر محرم وصفر برهیچ کس پوشیده نیست، به همین خاطر یکی از پروژه هایی که دشمن در حال حاضر دنبال می کند محرم و صفر است.

دشمن با غافل کردن جوانان از اهداف و انگیزه های قیام امام حسین(ع) و تحریف و تغییر در عزاداری ها وسکولاریزه کردن هیئت ها، میزان اثرگذاری و عظمت این ماه را کمرنگ می کند.

متاسفانه در چندسال اخیر شاهد هستیم که در ایام محرم خرید و فروش پوشاک و لوازم آرایشی رونق خاصی دارد که با ماه عزا و ماتم سیدالشهدا(ع)منافات دارد.

سابق، پیرغلامان و بزرگان هیئات گِل و کاه بر سر عزاداران اباعبدالله (ع)می کشیدند و حقیقتا همه ژولیده و پژمرده بودند، اما متاسفانه امروز به جای گِل، ژل استفاده می کنند.

یکی دیگر از اهداف دشمن که به جد پیگیر است، پرورش سخنران و مداح و سینه زن و زنجیر زن سکولار می باشد، امروزه سخنرانی که یک ساعت سخنرانی کند اما از فلسفه قیام امام حسین(ع)، اوضاع و احوال کشور و جهان اسلام یک کلمه هم سخن به زبان نراند، خواسته یا ناخواسته هدف دشمن را دنبال می کند.

قیام امام حسین(ع)از مبدا تا مقصد که کربلا باشد، همه سیاسی هست، اسارت زینب کبری(س)از کوفه و شام تا مدینه سیاسی هست، جمله معروفی که بی بی فرمودند: ما رأیتُ إلا جميلا سياسي ترين جمله در مقابله با یزیدیان بوده است،

اینکه امروز برخی از واژه سیاست حساسیت دارند و خوف دارند در سخنرانی ها و مداحی ها از سیاست و مملکت حرف بزنند، دشمنان را خوشحال می کنند و از انگیزه و هدف سیدالشهدا(ع)دور شده اند.

محمدحسین رمضانی(ابرکوه)

۲محرم الحرام۱٤۳٩

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 4.5 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد