Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

تکلیف بزرگترین پالایشگاه نفت و گاز کشور چه شد؟

مرد ابرکوهی که بالاجبار دارای 22 هزار و 45 سهم شد/ «جی تی ال» ابرکوه تنها به نصب یک تابلو بسنده کرد


«جی تی ال» بزرگترین پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه است، که اکنون پس از چند سال تنها در حد یک قطعه زمین و یک تابلو باقی مانده و بزرگترین دغدغه برای سهامداران آن می باشد.

طی سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه در سال 86، بیش از 40 طرح و پروژه برای شهرستان ابرکوه مصوب شد، که امروز پایگاه اطلاع رسانی سرو ابرکوه، به بهانه نزدیک  شدن به سالروز این رویداد تاریخی، برخی از این مصوبات را پیگیری نموده است، که هر کدام چه میزان پیشرفت داشته اند.


بیش از 40 پروژه مصوب سفر رهبری به ابرکوه
آبرسانی از چاه های بصیرون، احداث 50 واحد مسکن ارزان قیمت، احداث 39 واحد مسکن معلولین، انتقال آب مزرعه عرب، تجهیز بخش CCU بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)، تکمیل مطالعات راه آهن یزد- شیراز، ایجاد زیرساخت های شهرک صنعتی، از جمله مهم ترین طرح های مصوب سفر رهبری می باشند که به طور کامل اجرا و به بهره برداری رسیدند.


همچنین طرح های انجام مطالعات تأمین آب جدید برای ابرکوه و احداث پتروشیمی ( پالایشگاه GTL) که تنها 5 درصد پیشرفت داشته و هنوز در بلاتکلیفی به سر می برند.


جی تی ال ابرکوه، طرحی که آغاز نشده، متوقف شد
از میان طرح های مذکور، جی تی ال شهرستان، یکی از پر اهمیت ترین و طبیعتا خبرسازترین پرژه ای بود، که جهت راه اندازی و فروش سهام آن تبلیغات گسترده ای حتی در سطح ملی صورت گرفت. در راستای همین تبلیغات وسیع مردم ابرکوه نیز به تصور خرید سهام پالایشگاه، بیش از 55 میلیارد ریال از سرمایه خود را در این راه قرار دادند.


طرح احداث پالایشگاه در سفر مقام معظم رهبری به استان یزد برای سه شهرستان ابرکوه، میبد و خاتم مصوب شد. در ابرکوه مسئولین جهت اجرای این طرح به دنبال سرمایه گذار بودند، که در نهایت شرکتی ثبت داده و دهقان مدیر عامل سابق شرکت کاشی کوثر اجرای پرژه را به عهده گرفت. به دلیل عدم توانایی، مجید خاکساری میبدی، به سمت مدیرعامل «شرکت پالایش نفت و گاز سرو ابرکوه» منصوب شد و همراه با یک سرمایه گذار ترکیه ای جهت اجرای این طرح، وارد عمل شدند.


یک قطعه زمین و یک تابلو به اسم پالایشگاه ابرکوه
در ادامه با رایزنی های مسئولین 15 درصد از سهام شرکت مذکور به شرکت فراگیر سرو قامت ابرکوه به مدیر عاملی احمد بهرامی تعلق گرفت. سپس مردم به اسم جی تی ال، سهام را از شرکت سرو قامت، خریداری کردند. 99 هکتار زمین واقع در نزدیکی شرکت فولاد سرمد ابرکوه، به پروژه پالایشگاه اختصاص داده شد، که امروز پس از گذشت چند سال، تنها یک زمین گود برداری شده و یک تابلو از پالایشگاه نفت و گاز سرو ابرکوه دیده می شود.
اما راه اندازی شرکت مذکور برای سهامداران ابرکوهی قصه ای پرغصه است که همچنان سر دراز دارد و پس از چندین بار تغییر مدیر عامل، سرمایه گذار و هیئت مدیره، هنوز هم مشخص نیست، که آیا پروژه مذکور راه اندازی خواهد شد یا نه؟ آیا مردم به راستی سهام پالایشگاه را خریداری کرده اند؟ سرمایه مردم هم اکنون کجاست و چه کارهایی با آن انجام می شود؟ آیا تا کنون از این سرمایه گذاری سودی هم عاید آنان شده است؟


برای تایید و پاسخ برخی از سوالات مذکور، خبرنگار سرو ابرکوه، گفتگویی با حبیب فلاح زاده یکی از بزرگترین سهام داران این شرکت، ترتیب داده است، که در زیر می خوانید.


فلاح زاده یکی از بزرگترین سهام داران این شرکت، که به اسم خرید سهام «پالایشگاه جی تی ال» اقدام به خرید سهامی به ارزش 670 میلیون ریال نموده است و اما امروز بالاجبار دارای 22 هزار و 45 سهم به ارزش 3 میلیارد ریال، از شرکت «فراگیر سرو قامت ابرکوه» می باشد.

 


به نام پالایشگاه نفت و گاز، به کام شرکت سرو قامت ابرکوه
وی در رابطه با علت خرید سهام یاد شده، اظهار کرد: زمانی که تبلیغات زیاد پالایشگاه را دیدم، به قصد خرید سهام آن اقدام به فروش خانه خود کرده و سهامی به ارزش 67 میلیون تومان خریداری نمودم. پس از مدتی بعد، برگه هایی به ما دادند که نشان دهنده مالکیت سهام شرکت فراگیر سروقامت ابرکوه بود که در آن قید شده است سرو قامت، 15 درصد سهام پالایشگاه و .... را دارا می باشد.

 

 


مسئولین منکر وعده های خود شدند/ بالاجبار دارای 22 هزار و 45 سهم شدم
فلاح زاده تصریح کرد: در زمان خرید سهام، مدیرعامل شرکت سرو قامت، خاطرنشان کرده بود: افراد می توانند در صورت انصراف، سهام خود را با 20 درصد افزایش قیمت به شرکت سرو قامت واگذار نمایند. اما زمانی که بنده چنین درخواستی داشتم، آنان گفته های خود را انکار کرده و هر ماه به جای پرداخت سود، تنها سهام مرا زیادتر کردند، تا اینکه امروز 22 هزار و 45 سهم به نام من، ثبت شده است.


سهام دار ابرکوهی تأکید کرد: مدتی است که برای واگذاری سهام و پس گرفتن پول خود اقدام کرده ام و حتی مراحل اداری مربوطه و گرفتن نامه ای مبنی بر استعفای خود از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دریافت کرده و به بهرامی تحویل دادم. اما شرکت سرو قامت، زیر بار این استعفا نرفته و به بهانه نداشتن نقدینگی حاضر به برگرداندن پول من نیستند.


وی تصریح کرد: مسئولین مربوطه در پاسخ به این موضوع که از طریق قانونی پیگیری می کنم، گفتند: هر کاری که می خواهی انجام بده و شکایت کن. اکنون پس از مشورت با چندین وکیل، دادخواستی تنظیم کرده و به دادگاه شهرستان مراجعه کردم.
مردم باید شکایات خود را کجا ببرند؟!!!

 


این فرد شاکی با نشان دادن برگ دادخواست خود خاطرنشان کرد: نکته جالب اینجاست که مسولان قضایی شهرستان حاضر به قبول شکایت من نشده و می گویند: به فرمانداری مراجعه کن. در حال حاضر با گرفتن نامه ای از فرماندار ابرکوه، فردا به دادگستری شهرستان مراجعه می کنم، تا شاید نتیجه بگیرم.

 


فلاح زاده در پایان با تاسف ابراز کرد: آیا به تازگی مردم باید شکایت های خود را به فرمانداری تحویل دهند؟!


انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (6 Votes)
The average rating is 4.333333333333333 stars out of 5.


علی
سلام من هم 15.000.000 ریال دارم حدودا 2 سال هست درخواست دادم ولی هربار پیگیری میکنم خانم حسابدار و بقیه خانمها میگویند اسمتان را نوشته اند خبرتان میکنند. چه اشتباهی کردیم برای خرید سهام شرکت gtl نبوده........
-1 (1 Vote)
Posted on ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ۱۴:۳۰.
رضا س
با سلام، بنده به ياد دارم كه كلنگ اين پالايشگاه توسط آقاي عباسي وزير تعاون وقت و با حضور مدير كل تعاون استان( فلاح زاده) عادل (فرماندار وقت) و حسيني ( امام جمعه) و ... به زمين زده شد و شركت سرو قامت اقدام به فروش سهام نمود كه با تشويق فرماندار و امام جمعه ،مردم هم اعتماد كردند و سرمايه هنگفتي بابت خريد سهام جي تي ال به شركت سرو قامت دادند.
ولي اكنون نه تنها از پالايشگاه و جي تي ال و .. خبري نيست بلكه هيچ كدام از مسئولين ( فرمانداري و تعاون و ...) هم پاسخگو نيستند و حتي حاضر به پيگيري موضوع و بازخواست مديرعامل و هيئت مديره شركت سرو قامت نيستند ( چه برنامه اي پشت پرده اين موضوع هست، نميدانم)
البته بنده هم مبلغ 10 ميليون تومان سهام خريدم.
ضمن تشكر از خبرگزاري سرو پيشنهاد ميكنم در اين خصوص مصاحبه اي با فرماندار و امام جمعه داشته باشيد و از آنها بخواهيد در نماز جمعه به مردم گزارش بدهند( البته اگر قبول كنند كه بعيد ميدانم)
-1 (1 Vote)
Posted on ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ۱۴:۲۹.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد