Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

مردم باید باور کنند خرید کالای خارجی یعنی نابودی تولید و اشتغال داخلی


امام جمعه ابرکوه در پایان همایش پیاده روی مدیران اجرایی گفت: مردم باید در قبال سرنوشت اقتصادی خود احساس تکلیف کنند و به این باور برسند که خرید کالای خارجی یعنی رونق بازار بیگانه و نابودی تولید و اشتغال در کشور

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز دومین همایش پیاده روی پرسنل و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان با همکاری اداره ورزش و جوانان از محل فرمانداری تا امامزاده عباسعلی(ع)، با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه برگزار شد.

اقتصاد مقاومتی نقشه راه کشور است، نه شعار سال
در خاتمه این همایش حجت الاسلام حسینی ضمن گرامیداشت سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: اهتمام مجدد به امر اقتصاد مقاومتی درسال جدید بیانگر این است که تنها راهکار مقابله با ترفندهای دشمن ترویج تولید واشتغال است. لذا این نقشه راه کشور می باشد، نه شعارسال؛ زیرا نظام سلطه سعی می کند کمبودهای معیشتی و اقتصادی کشور را به نظام و انقلاب نسبت دهد و مردم را دلسرد کند.

حسینی با بیان اینکه هدف دشمن از فشارهای اقتصادی، تأثیر گذاری بر معادلات سیاسی ایران است، تصریح کرد: دشمنان به قصد از بین بردن توان الگو سازی انقلاب اسلامی در خارج از کشور، ارزیابی و محاسبات دقیقی انجام داده اند که متأسفانه نقشه آنان در داخل کشور هم، با بی خیالی مسئولین همراه شده است.

طی سال های گذشته قطع وابستگی اقتصادی، به مخیّله مسئولین هم نیامد
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری از سال 89 به ضرورت اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی درکشور تأکید داشتند. اما دولتمردان ما از آن زمان درخواب خرگوشی بودند و از راهبردهای کلان دشمن بی اطلاع.! چرا که طی ده سال گذشته اهمیت تولید داخلی جدی گرفته نشد، قطع وابستگی اقتصادی از غرب به مخیّله مسئولان اجرائی نیامد، خام فروشی کالای راهبردی امری عادی بود و خلاصه عملاً به غیر از رهبر کسی به استقلال کشور نیاندیشید.

امام جمعه ابرکوه اذعان کرد: از سوی دیگر ما نیز خود را تطهیر و انگشت اتهام را به سمت دولت دراز کردیم. درکارآمدی نظام اقتصادی کشور هم دولت وظیفه و مسئولیت تدبیر و سیاستگذاری اصولی و صحیح دارد و هم ملت باید همسوئی لازم را با دولت در پرهیز از اسراف و تبذیر، داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اگر مردم باورداشته باشند که خرید کالای خارجی یعنی رونق دادن به بازار بیگانه و راکد کردن، نابودی، تولید و اشتغال در اقتصاد داخلی، به یقین دولت هم از واردات بی رویه اجناس خارجی خودداری می کند.

دولت به تنهایی حلّال مشکلات اقتصادی نیست
حسینی افزود: مردم باید احساس تکلیف کرده و بدون اعتنا به خط کشی های سیاسی برای اعتلای نظام اقتصادی کشور، به دنبال اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باشند. نباید منتظر باشند که دولت به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل کند؛ بلکه بلکه سرمایه داران، کار آفرینان، بازاریان واقتصاد دانان و... در بحث اشتغال و تولید به میدان آیند و دولت هم از آنان حمایت کند.

وی با اشاره به وجود 33 میلیون جوان آماده به کار در کشور بیان کرد: سرمایه وجود جوانان درکشور را نباید دست کم گرفته شود. جوان مستعد و با انگیزه می تواند حلّال مشکلات باشد نه اینکه برای کشور مشکل ایجاد کند. برای اشتغال زایی جوانان نباید کمترین کوتاهی صورت گیرد.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد