Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سرپرست دامپزشکی ابرکوه تاکید کرد

مردم دام‌های قربانی خود را از اماکن تدارک دیده شده خریداری کنند


سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: مردمی که در روز عید قربان، قصد قربانی کردن دام دارند، دام‌های خود را به منظور حفظ سلامت جامعه از اماکن تدارک دیده شده توسط دامپزشکی و سایر ارگان‌های مرتبط خریداری کنند.

به گزارش سروابرکوه، علی فاتحی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه عید قربان به بیان نکات بهداشتی در مورد کشتار دام در این روز پرداخت.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده و به منظور رفاه حال شهروندان، مکانی برای عرضه دام در روز عید سعید قربان در ابرکوه تدارک دیده شده است.

فاتحی نیا با اشاره به اهمیت بازرسی دام قبل و بعد از کشتار به منظور تامین بهداشت عمومی بیان کرد: در روز عید سعید قربان دامپزشکی شهرستان ابرکوه خدمات معاینه دام‌های زنده و لاشه دام‌های قربانی را به صورت رایگان به مردم ارائه خواهد داد.

سرپرست دامپزشکی ابرکوه عنوان کرد: اکیپ‌های ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی از صبح روز عید سعید قربان در مکان‌های یاد شده مستقر خواهند شد و ضمن معاینه دام‌های زنده عرضه شده، نسبت به معاینه رایگان لاشه دام‌ها نیز اقدام خواهند کرد.

وی در مورد سایر خدمات دامپزشکی در روز عید سعید قربان نیز اظهار داشت: کشیک‌های شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها نیز در کلیه نقاط شهرستان آمادگی کامل دارند تا پس از تماس شهروندان ضمن حضور در درب منازل، کلیه خدمات بهداشتی و بازرسی قبل و بعد از کشتار را به صورت رایگان به مردم ارائه دهند.

این مسئول خطاب به همشهریان ابرکوهی تأکید کرد: دام‌های قربانی مورد نیاز را حتما از اماکن تدارک دیده شده تهیه کنند و از خرید دام‌های لاغر و بیمار خودداری کنند همچنین برای اطمینان از سلامت دام از اکیپ‌های ویژه دامپزشکی راهنمایی‌های لازم را اخذ کنند.

وی افزود: شهروندان تا حد امکان، دام قربانی را در کشتارگاه‌های مجاز شهرستان که در روز عید قربان آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان است، ذبح کنند.

فاتحی‌نیا با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت ذبح دام‌ها در روز عید سعید قربان تاکید کرد: چنانچه شهروندان در منازل مسکونی خود اقدام به ذبح دام می‌کنند، ضرورت دارد که خون دام و سایر فضولات به چاه فاضلاب هدایت شود.

وی خاطرنشان کرد: کادر بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه در روز عید سعید قربان از ساعت هفت تا 13 آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان است و شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 6824005 تماس حاصل نمایند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد