Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

ثمرات انتصاب‌های جناحی در یزد؛

مسئولینی که پاسخگوی مردم نیستند


پوست کلفتی و حصار کشیدن مسئولین به دور خود برای فرار و شانه خالی کردن از پاسخ گویی به پاستورنشینان منحصر نبوده و به دیگر مسئولین استانی نیز تسری یافته است.

به گزارش سرو ابرکوه، عصر سیاست نوشت: همواره یکی از اصول ثابت حکومتداری و داشتن مسئولیت در طول تاریخ پاسخ گویی و مسئولیت پذیری مسئولین و حاکمان بوده است. این اصل حتی در اقتدارگراترین سیستم های اداری و حکومتی نیز جایگاه خاص خود را داشته است و مسئولین امر تلاش کرده اند تا با پاسخ گویی و مسئولیت پذیری ادامه کار خود را تسهیل بخشند.

این اصل پاسخ گویی و مسئولیت پذیری مسئولین در طول روند تکامل خود به جایگاه رفیعی در سیستم های اداری و حکومتی جدید پیدا کرد به صورتی بسیاری از اندیشمندان آن را یکی از اصول اساسی دموکراسی و یک نظام دموکراتیک می دانند.

در جمهوری اسلامی ایران نیز به واسطه قید اسلامیت و جمهوری بودن نظام، پاسخ گویی مسئولین نسبت به ولی نعمتان خود یعنی مردم همواره مورد تاکید قرار گرفته است که نمود بارز و عینی آن را می توان در کلام گهربار امام راحل مشاهده کرد. (بیشتر بخوانید)

رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر ضرورت و اهمیت پاسخ گویی مسئولین تاکید داشته اند به صورتی که برای نهادینه شدن آن سال 1383 را به نام «سال پاسخ گویی مسئولان» نام گزاری کردند. ایشان در جای دیگری تاکید می کنند: شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بکنند.29شهریور 1388

اما رویه مسئولین کشوری در این سال ها جور دیگری رقم خورده است زیرا مسئولین دولت تدبیر در برخورد با منتقدان سعی کرده اند با سخیف ترین عبارات منتقدان را متهم کرده و فضای نقد و انتقاد را که محرکه پاسخ گویی مسئولین است را ببندند.

این پوست کلفتی و حصار کشیدن مسئولین به دور خود برای فرار و شانه خالی کردن از پاسخ گویی به پاستورنشینان منحصر نبوده و به دیگر مسئولین استانی نیز تسری یافته است به صورتی که استان یزد را می توان نمود عینی این روحیه پاسخ گو نبودن قلمداد کرد زیرا با وجود مشکلات عدیده ای چون بالارفتن نجومی نرخ بیکاری، ورشکستگی گسترده واحدهای تولیدی و صنعتی و اعتصابات و تجمعات گسترده مردم، مسئولین استان از پاسخ گویی طفره رفته و به عبارت دیگر برای مردم تره هم خورد نکرده اند.

این بی اعتنایی عامدانه مسئولین استان به آن چه که استان را در سراشیبی سقوط قرار داده است سبب شده جو عمومی استان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و مسائل جناحی و سیاسی بازی به اولویت اصلی مسئولین استان بدل شود. مسئئولین استانی دولت تدبیر که بواسطه پروازی بودن وقت اندکی را در استان سپری می کنند در طول این سه سال نتوانسته اند به خواسته های بحق مردم جامه عمل بپوشانند زیرا پاسخ گویی به مردم را اولویت خود نمی دانند.

یکی از آثار این بی اعتنایی و پاسخ گو نبودن مسئولین را باید در زندگی های اشرافی برخی مسئولین دانست که چنان در خوان نعمت مسئولیت های خود غرق شده اند که خود را نیازمند مردم و پاسخ گویی نمی بینند زیرا اطلاع دارند که رویکردهای جناحی در دولت یازدهم جای پای ان ها در این مسئولیت ها محکم کرده است و برای همین تلاشی برای بهبود شرایط بوجود آمده نمی کنند.

در همین راستا یکی از نکات تاسف باری که داد و اعتراض مردم را درآورده است این نکته است که مردمی که در مقابل استانداری یزد تجمع می کنند و خواستار حمایت مسئولین استان هستند هیچ جوابی را دریافت نمی کنند زیرا روحیه استبدادی این مسئولین سبب شده است که حتی به خود زحمت آمدن به این تجمعات و آرام کردن مردم را هم نمی دهند و این موضوع بر آلام مردم استان افزوده است.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد