Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

صادر کننده نمونه ابرکوهی در گفتگو با سرو ابرکوه:

مصرف کالاهای داخلی یعنی ریشه کن کردن بیکاری/ پشتکار و ناامید نشدن رمز موفقیتم بود


صادر کننده نمونه ابرکوهی گفت: استفاده از کالاهای داخلی علاوه بر اینکه موجب کاهش وابستگی به بیگانگان، رونق اقتصاد داخلی و زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند، باعث رفع معضلاتی می شود که ریشه در بیکاری دارد.

به گزارش سرو ابرکوه، اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر می باشد، که اوضاع اقتصادی امروز کشور به آن نیاز مبرم دارد و نامگذاری سال 95 نیز به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مؤید این موضوع می باشد.


حجت احمدی 43 ساله یکی از کارآفرینان موفق ابرکوهی و فعال حوزه  اقتصادی شهرستان، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه از نحوه ورود خود به این عرصه و تلاش برای کمک به تولید داخلی کشور چنین می گوید: فعالیت اقتصادی خود را از سال 1376 با راه اندازی کارگاه کوچکی در ابرکوه و با هدف ساخت ماشين آلات بسته بندي مواد غذائي، داروئي و شيميائي آغاز کردم.


احمدی اظهار کرد: در ادامه موفق به بهره برداری از شرکت فرآرودهای لبنی یاس کویر ابرکوه با نام تجاری «شیکا» و همچنین طرح توسعه واحد مواد پلاستیکی مصرفی صنایع غذائی شدم.


تولید سالانه بیش از 60 نوع ماشین آلات بسته بندی در کوشش کاران
وی تصریح کرد: هم اکنون در شرکت کوشش کاران سالانه بیش از 60 نوع دستگاه ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی و در شرکت شیکا روزانه 40 تن فرآورده های لبنی تولید می شود، که محصولات این دو شرکت به استان های تهران، اصفهان، خوزستان، فارس و یزد و کشورهای عراق، اردن، دوبی، افغانستان، تاجیکستان، صادر می شود.


مدیر عامل شرکت کوشش کاران افزود: در حال حاضر مشکلات اقتصادی در کشور فراگیر می باشد و در واحد های تولیدی ما نیز بی تأثیر نبوده است، اما به همت پرسنل و کارگران سخت کوش توانستیم، در برابر بحران ها مقاومت و امورات شرکت ها را اداره نماییم. همچنین تسهیلات دولتی در بخش لبنیات، حمایت های فرمانداری و تعامل دستگاه های اجرایی شهرستان در حل مشکلات موثر بود.


جوانان از تکنولوژی جهت برطرف کردن نیازهای جامعه استفاده کنند
احمدی که برای 90 نفر اشتغالزایی کرده است، در توصیه به جوانانی که می خواهند وارد عرصه کار شوند، گفت: جوانان ابتدا باید نیاز جامعه کنونی را بررسی کرده و تلاش خود را با استفاده از تکنولوژی روز در مسیر برطرف کردن آن نیازها معطوف دارند.


وی در رابطه با تحقق شعار سال جدید یادآور شد: در راستای اقتصاد مقاومتی بیشترین تأکید بر روی تولید داخلی است. تولیدکنندگان باید بهترین کالاها را با کیفیت های مطلوب تولید کنند و مسئولین نیز فرهنگ خرید کالای ایرانی و داخلی را ترویج دهند.


استفاده از کالاهای داخلی یعنی رفع معضلاتی که ریشه در بیکاری دارد
مدیر عامل شرکت یاس کویر ابرکوه تاکید کرد: استفاده از کالاهای داخلی علاوه بر اینکه موجب کاهش وابستگی به بیگانگان و رونق اقتصاد داخلی می شود، زمینه اشتغال را برای جوانان کشور خودمان فراهم کرده و در دید وسیع تر باعث رفع معضلاتی می شود که ریشه در بیکاری دارد.


پشتکار و ناامید نشدن رمز موفقیتم بود
این کارآفرین نمونه در خاتمه کلید واژه های موفقیت خود را پشتکار و ناامید نشدن از بروز مشکلات فراوان عنوان کرد و گفت: هر کار و برنامه ای تنها با تلاش و امید به موفقیت، ثمر بخش خواهد بود و ناامید شدن از بروز مشکلات دقیقا نقطه مقابل موفقیت است.


گفتنی است حجت احمدی در سال 85 بعنوان واحد نمونه دوستدار كارگر و همچنين صنعتگر نمونه، سال 81 به عنوان واحد نمونه صنايع فلزي، سال 94 به عنوان واحد نمونه صادر کننده و واحد برتر صنایع غذایی در استان معرفی شده است.


انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد