Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در ديدار مردم ابركوه:

ملت ایران همیشه در انتخابات، مقابل خواسته دشمن عمل کرده است/ هرگونه انفعال در مسئله هسته ای، دشمن را تشجيع مي كند


رهبر انقلاب در ديدار مردم ابركوه، خاطر نشان کردند: دشمن هميشه خواسته، انتخابات ما را كم فروغ كنند، تا مردم اطراف عرصه ى انتخابات را خالى بگذارند و به صندوقهاى رأى اعتنائى نكنند، ولی ملت ایران همیشه مقابل خواسته آنان عمل کرده است.

به گزارش سرو ابرکوه، امروز سه شنبه سالروز ورود پر خیر و برکت، رهبر معظم انقلاب به شهر تاریخی ابرکوه در 15 دی ماه سال 86 می باشد، که همین مناسبت، بهانه ای شد تا اهم بیانات ایشان در دیدار عمومی مردم ابرکوه، را مرور کنیم.

بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم

الحمدللَّه ربّ العالمين. والصّلاة والسّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى القاسم المصطفى محمّد.

و على اله الأطيبين الأطهرين الهداة المهديين سيّما بقيّةاللَّه فى الأرضين.


ابرکوه شهر قديمى است، اما فكر مردم آن، فكر نو و جوان است
خداوند متعال را شاكرم كه اين توفيق را داد كه در خدمت شما برادران و خواهران مؤمن و باوفا و انقلابى در شهر ابركوه باشيم - در اين شهر باستانى و بسيار كهن - اگرچه شهر، شهر قديمى اى است، اما فكر مردم اين شهر، فكر نو و جوان است؛ نشانه ى آن هم همين است كه در همه ى دلها فروغ تفكر اصيل اسلامى و انگيزه هاى خدائى و الهى در جهت نظام جمهورى اسلامى زنده است.


هر ملتى كه مردم آن در دل خود داراى انگيزه ى نشاطآور و پرتحركى باشند، آن ملت زنده و جوانند و ملت ما به توفيق الهى و به بركت انقلاب اسلامى از اين موهبت برخوردار است. علاوه بر اين اكثر جمعيت كشور و در خود ابركوه اكثر جمعيت ابركوه - طبق آمارها - جوان هستند. يك شهر جوان و يك جامعه ى جوان و يك كشور جوان ميتواند به آينده اميدوار باشد. همت جوانى، آينده را خواهد ساخت. نيروى جوانى جامعه را به پيش خواهد برد.


اختصاصاً مايل بودم به اين شهر سفر كنم
امام جمعه ى محترم شهرتان درباره ى مشكل آب ابركوه مطلبى را به طور كوتاه اشاره كردند؛ بنده هم در گزارشهائى كه قبل از سفر درباره ى همه ى استان و بخصوص در مورد اين شهر - كه اختصاصاً مايل بودم به اين شهر سفر كنم - مطالعه كردم، همين مسئله ى آب در آن گزارشها هم تكرار شده است. اين شهر و اين منطقه ى از استان يزد، تكيه اش بر روى كشاورزى است و كشاورزى احتياج دارد به آب؛ و اين استان، استان كم آبى است؛ از جمله اين شهرستان هم دچار همين كم آبى هستند.  شك نداريم كه با همت دولت و با كمك مردم و مسئولان و مأموران مختلف اين مشكل هم مثل همه ى مشكلات ديگر حل خواهد شد. آنچه مهم است اين است كه ملت چيزى را بخواهد و مسئولين به عنوان خدمتگزاران ملت كمر همت ببندند و تصميم بر اجراى نيازهاى مردم داشته باشند.


امید به آینده نباید در جوانان زائل شود
امروز ملت ما با تكيه ى بر تاريخ مشعشع خود، با تكيه بر استعدادهاى درونى خود و با تكيه بر اسلام و ايمان - كه امروز سخن نو براى بشريت دارد - ديگر خودش را يك ملت عقب مانده نميداند، خود را باور دارد. اين همان چيزى است كه همت ملى را برمى انگيزد، مردم را براى رسيدن به قله هاى پيشرفت آماده ميكند و آنها را تشويق ميكند. عرض من به شما برادران و خواهران، بخصوص به شما جوانان اين است كه نگذاريد اين احساس شيرين اميدوارى به آينده در شما زائل شود.


بهترين راه براى عقب نشاندن دشمن، اظهار آمادگى است
خوشبختانه ملت ما اين احساس را هم دارند. اين زنده بودن، اين بانشاط بودن، اولين اثرى كه ميگذارد اين است كه طراحان توطئه هاى جهانى را از اينكه بتوانند اين ملت را شكست بدهند، مأيوس ميكند. بهترين راه براى عقب نشاندن دشمن، اظهار آمادگى است. آن ملتى كه آمادگى خود را، حضور خود را، عزم راسخ خود را در همه ى ميدانها به نمايش ميگذارد، دشمن را از نفوذ در خود و غلبه ى بر خود مأيوس ميكند. در مقابل افكار جهانى و نگاههاى جهانى، ملت ايران در هيچ مسئله اى، بايد اظهار ضعف و عقب نشينى نكند.


هرگونه انفعال در مقابل دشمن، در مسئله هسته ای، دشمن را تشجيع مي كند
اينى كه در باب مسئله ى هسته اى شما مى بينيد مسئولين دولتى اصرار ميورزند، به خاطر اين است كه اولاً اين يك ضرورت است - من پريروز در يزد در جمع جوانها و دانشجويان اين را تشريح كردم - اين يك نياز ملى است كه اگر امروز شروع نكرديم، ده سال بعد، پانزده سال بعد، ضربه اش را ملت و كشور خواهند خورد. اگر امروز شروع كنيم، در آن زمانى كه نياز داريم، محصول دسترنج ملى خود را خواهيم گرفت.


اگر امروز شروع نكرديم، عقبيم؛ اولاً اين مسئله است و مسئله ى دوم اين است كه در يك چنين نيازى، هرگونه انفعال در مقابل دشمن، دشمن را تشجيع ميكند به اينكه توقع بيشترى را مطرح كند، يك قدم جلو بيايد. اين است كه ملت ايران ايستاده اند و ايستادگى درست است و همانطور كه مسئولين كشور، مسئولين دولتى بارها گفته اند و آحاد مردم در همه ى نقاط كشور تكرار كردند و تجاوب كردند، حقيقتاً حق مسلم ملت ايران است كه بتواند بر اين قدرت علمى و قدرت انرژى دست پيدا كند.


اين يك مثال است فقط. همه ى خواسته هاى ملت ايران در اين خلاصه نميشود. ما راه طولانى اى در پيش داريم. همراه سازندگى كشور، همراه پيدا كردن جايگاه حقيقى خود در سطح ارتباطات ميان كشورها و ارتباطات بين المللى و هم از لحاظ معنوى و اخلاقى كارهاى زيادى است كه بايد انجام بدهيم. اينها تلاش مسئولين را ميطلبد و همراهى و اهتمام ملت عزيز را. آنها تلاش خودشان را ميكنند، ملت هم بحمداللَّه در همه ى شهرها كه ما با مردم عزيزمان مواجه ميشويم، همين احساس ميكنيم آمادگى و نشاط را ميكنيم. در اينجا هم كه منطقه ى ابركوه، منطقه ى كويرى و يكى از مناطق نامدار و با نشان اين كشور هست، انسان در بين مردم، در بين شما جوانان عزيز و آحاد مردم، همين احساس را مشاهده ميكند.


ملت ایران همیشه در انتخابات، مقابل خواسته دشمن عمل کرده است
در آينده ى نزديك، باز مسئله ى انتخابات مطرح است. حضور مردم در انتخابات يكى از همان نمايشهاى عزم راسخ و قدرت و تصميم ملت ايران است. هميشه سعى كرده اند انتخاباتهاى ما را كم فروغ كنند تا مردم اطراف عرصه ى انتخابات را خالى بگذارند، به صندوقهاى رأى اعتنائى نكنند. دشمن هميشه اين را خواسته است و مردم عزيز ما، آن طورى كه من نگاه ميكنم به تاريخ مجلس شوراى اسلامى و انتخاباتها، مى بينم درست نقطه ى مقابل آنچه كه دشمن ميخواسته است، عمل كرده اند.


اجتماع مردم، توجه مردم، احساس مسئوليت مردم در هر انتخاباتى از انتخابات گذشته بهتر و بيشتر بوده است. اين را تقريباً در همه ى انتخاباتهاى ما ميشود نمونه و نشانش را يافت. و اميدواريم در همين انتخابات آينده هم همينجور باشد.


از بداخلاقي هاى انتخاباتى بشدت پرهيز كنید
همه ى مردم از همه ى قشرها در اين مسئوليت بزرگ شركت كنند و در اين ميدان رقابت، كه يك عرصه ى رقابت مثبت است - رقابت انتخاباتى، جزو رقابتهاى مثبت و داراى فايده و نفع است براى مردم؛ ميدان رقابت انتخاباتى است.


همانطور كه من در يزد هم توصيه كردم، الان هم تكرار ميكنم، از بداخلاقي هاى انتخاباتى بايد بشدت پرهيز كنند؛ بدگويى كردن، اهانت كردن، تهمت زدن، براى عزيز كردن خود و يا نامزد مورد نظر خود، ديگران را و رقبا را در چشم مردم خوار كردن، اينها راهها و روشهاى صحيح و اسلامى نيست. رقابت بايد باشد؛ رقابت مثبت و پرشور، اما با رعايت موازين اخلاقى.


اميدواريم كه خداوند متعال در اين انتخابات هم به ملت ايران اين توفيق را عطا كند كه بتوانند آن وظيفه ى بزرگ خود را انجام بدهند و اميدوارم خداوند متعال روزبه روز بر عزت ملت ايران بيفزايد و شما مردم عزيز را از موهبت خود و از تفضلات خود برخوردار كند.


من لازم است از حضور شما، از اجتماع شما، از احساسات گرم و صميمانه ى شما تشكر كنم و اين را هم به عنوان معذرت خواهى عرض كنم: ما تقريباً يك ساعت از آن وقتى كه قرار بود برسيم به ابركوه، ديرتر رسيديم. علت هم اين بود كه در راه برف و مه بود، ناچار شديم آهسته حركت كنيم و اين بود كه دير رسيديم؛ والّا در وقتِ لازم از يزد حركت كرديم كه در سرِ ساعت برسيم اينجا، منتها اين گردنه هاى سرِ راه هم پربرف بود و هم اينكه مه آلود بود.


پروردگارا ! تو را به عزت و كرمت سوگند ميدهيم رحمت و فضل و لطف خود را بر اين مردم نازل كن. پروردگارا ! روز به روز دنيا و آخرت اين مردم را آبادتر از گذشته بفرما؛ شهداى عزيز اين شهر و اين منطقه را با اوليائت محشور بفرما. پروردگارا ! روح مطهر امام عزيز را با انبياء و اولياء محشور كن.

و السّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد