Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون کل زندان ها ی استان یزد اعلام کرد:

مواد مخدر، جرم اول استان یزد است


محمد سلیمی فرد در مراسم تودیع و معارفه رئیس بازداشتگاه ابرکوه گفت: با توجه به اینکه استان یزد در مسیر ترانزیت مواد مخدر است، زمینه کشف مواد و مجرم بیش از جاهای دیگر می باشد.

به گزارش سروابرکوه، مراسم تودیع و معارفه رئیس بازداشتگاه ابرکوه در دفتر امام جمعه با حضور معاون کل زندان ها ی استان یزد و برخی مسئولین شهرستان  برگزار شده و

محمد سلیمی فرد معاون کل زندان های استان یزد، جرم اول استان را مواد مخدر بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان یزد در مسیر ترانزیت مواد مخدر است، زمینه کشف مواد و مجرم بیش از جاهای دیگر می باشد.

وی افزود: جرم دوم در استان سرقت است که آن هم از ناحیه غیر بومی ها صورت می گیرد گرچه مدتی است که آمار افراد بومی نیز افزایش یافته است.

معاون اداره کل زندان های استان حاشیه نشینی و داشتن باغات و گلخانه ها در بعضی شهرهای استان را زمینه ای برای جرم خیزی دانست و حضور اتباع بیگانه بویژه افاغنه را نیز در این خصوص موثر دانست و گفت: بار جمعیتی مهاجرین نیز در بحث تغییر رفتارهای اجتماعی اثر گذار بوده است.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، گفت: زندان از منظر عقل و شرع فضای مکافات مجرم است، تا کسی جرئت بر هنجار شکنی نداشته باشد، لذا برای مجرم اِعمال رافت اسلامی با فلسفه زندان و تنبیه، تطابقی ندارد که برای این امر بهتر است زندان ها طبقه بندی شوند.

حجه الاسلام حسینی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری افزود: مهمترین راهکار خروج زندانها از وضعیّت فعلی و ارتقاء سطح کیفی عملکرد دستگاه قضاء، بازگرداندن مجرم به وجدان توحیدیش است و خوشبختانه این مهم، یکی از برنامه هائی است که عملا در دستور کار اداره کل زندانهای یزد قرار دارد و آنچه را که بنده در بازدید از آن مرکز دیدم، فضای مطلوب قرآنی بود که آموزه های آن اثری ماندگار و تنبّه بخش دارد.

 در پایان مراسم، از خدمات کامل برون مسئول قبلی بازداشتگاه ابرکوه قدردانی شد و محمد علی دل آزاد رئیس جدید زندان ابرکوه معرفی شد.

1




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد