Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه یزد در مراسم افتتاح کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه؛

موزه عبرت ابرکوه، در حقیقت راهی است برای روشنگری افراد و معرفی ماهیت اصلی بهائیت


آیت اله ناصری در در مراسم افتتاح کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه گفت: افتتاح چنین موزه ای در حقیقت راهی است، برای روشنگری افراد و معرفی ماهیت اصلی فرقه بهائیت به عوام مردم تا مردم با بصیرت از گرایش به این فرقه خودداری کنند.

.

.

به گزارش سروابرکوه، مراسم افتتاحیه کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه، صبح امروز با حضور واعظی دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، آیه الله ناصری امام جمعه استان، محمد رضا فلاح زاده استاندار، عزیزاله سیفی فرماندار یزد ، بهرامی رئیس اداره میراث فرهنگی استان، حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان، برزگرزاده فرماندار و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

موزه عبرت ابرکوه، خانه ای است که در آن 6 نفر از شیعیان به دست 3 نفر از اعضای فرقه بهائیت در تاریخ 1328/10/13 به شهادت رسیدند، و تنها بازمانده این واقعه دختر این خانواده، رقیه حسینیان است که جان سالم به در برده و روایت گر این موزه شده است. قبور مطهر این شهدا در قبرستان قدیمی شهر قرار دارد.

.

.

.

.

این موزه توسط نهاد کتابخانه های عمومی و اداره میراث شهرستان پایه گذاری شده است.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان، به میهمانان خیر مقدم گفته و سپس آیه الله ناصری امام جمعه یزد ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از خدمت های بزرگ امام صادق(ع) به جامعه اسلامی ایجاد یک چارچوب قوی برای مذهب تشیع که از بوجودآمدن زمینه های انحراف خودداری کند.

.

.

.

.

امام جمعه یزد افزود: با وجود تلاش های فراوان آن حضرت و ایجاد نوآوری ها در این زمینه باز افرادی پیدا شده و فریب دشمنان خوردند. یکی از این فرقه ها، فرقه ضاله بهایت است که متشکل از افرادی ساده لوح است که برای مذهبی تبلیغ می کنند که مبنای علمی و پایه و اساسی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: متاسفانه استان یزد 1600 تا 1500 پرونده افراد جذب شده به این فرقه را داشت و سند قانونی که برای جمع آوری تابعین این فرقه ارائه شد این بود که حرکت آنها یک حرکت جاسوسی است.

آیه الله ناصری در پایان افزود: افتتاح چنین موزه ای در حقیقت راهی است برای روشنگری افراد و معرفی ماهیت اصلی این فرقه گمراه به عوام مردم تا مردم با بصیرت از گرایش به این فرقه خودداری کنند.

.

.

.

.

در ادامه مراسم محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد ضمن قدردانی از دست اندرکاران این موزه گفت: جریان انحرافی بهائیت از دوران صفویه پایه گذاری شده و بعد به اینجا رسیده است.

استاندار یزد، این مکان را محل مناسبی جهت افشای ماهیت فرقه بهائیت خوانده و تصریح کرد: باید شهدای این موزه را گرامی داشت تا بواسطه خون به ناحق ریخته این عزیزان ماهیت شوم این فرقه برملا شود.

 

 در پایان مراسم از دست اندرکاران برپایی موزه تقدیر به عمل آمده و سپس میهمانان از موزه بازدید کردند.

.

.

.

.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد