Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان یزد:

میدان شهدا؛ میعادگاه اجتماع هیئآت مذهبی یزد در روز عاشورا/ ساخت فاطمیه بزرگ یزد آغاز شد


مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان یزد گفت: هیئات مذهبی یزد در روز عاشورا از ساعت 9 صبح با تجمعی در میدان شهداء به عزاداری خواهند پرداخت و با راهپیمایی به سمت خلدبرین، پس از مراسم نخل گردانی، نماز ظهر عاشورا را اقامه می کنند.

به گزارش سروابرکوه، مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا با تسلیت ماه عزای حسینی اظهار داشت: هئیت رزمندگان اسلام در استان یزد یکی از هیئات نمونه و بسیار خوب در کشور شناخته شده است که براساس فرموده امام راحل بر استمرار برگزاری مراسمات مختلف برای ائمه معصومین تأکید دارد.

سید محمود حسینی با اشاره به اقدامات هیئت رزمندگان اسلام استان یزد افزود: این تشکل توانسته با انجام اقداماتی همچون فعال سازی سایت هیئت، راه اندازی مهد کودک بهشتی در کنار نراسمات، اردوهای فرهنگی و مذهبی، آموزش ۱۲۰ مداح خواهر در استان یزد، گام مؤثری در پیشبرد اهداف خود داشته باشد که البته برای آن هیچکونه کمک و یل اعتبار مالی از دستگاه های دولتی دریافت نکرده است.

حسینی ساخت فاطمیه بزرگ یزد را مهم ترین اقدام این هیئت عنوان کرد و ادامه داد: عملیات اجرائی ساخت فاطمیه بزرگ یزد که توسط شهید سعید قهاری سعید پایه گذاری شد آغاز شده و تاکنون خاک برداری صورت گرفته است و ساخت این فاطمیه بر اساس معماری ایرانی اسلامی از نکات قابل توجه این مقوله است.

وی با بیان برگزاری برنامه ویژه برای روز عاشورا در یزد ادامه داد: مردم و هیئات مذهبی دارالعباده در روز عاشورا از ساعت ۹ صبح با تجمعی در میدان شهداء (امیرچخماق یزد) به عزاداری و سینه زنی خواهند پرداخت و هیئات در این مراسم طبق سنوات گذشته با راهپیمایی به سمت خلدبرین، با ادای احترام به قبور مطهر شهدا به عزاداری و نخل برداری می پردازند و نماز ظهر عاشورا نیز توسط آیت الله ناصری امام جمعه یزد اقامه خواهد شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد